Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik zit met een praktisch probleem. Ik kan via de gemeente een stuk moestuin huren. Maar hier zit geen watervoorziening bij. Wat natuurlijk bijzonder onhandig is bij het kweken van groenten. Nu kan ik wel een kas plaatsen en dus ook het regenwater daarmee opvangen, maar als ik daar het geld voor had kocht ik liever meteen een huis met een flink stuk grond Ik ben dus bang dat ik met jerrycans, die ik thuis kan vullen, moet gaan slepen. Een andere oplossing zie ik niet.

Maar misschien hebben jullie nog tips

Alvast heel erg bedankt!!

Groetjes,

Gilbert

Geplaatst:

IBC tank op de kop tikken en bij verwachte regen een tarp spannen en het water laten aflopen in de tank.

Heb je een mooie buffer.

Of je maakt alleen een afdakje (geen kas) met een goot om water op te vangen...

Grote cementmengbak wil ook best wat water opvangen bij een lekkere stortbui...

Geen idee hoe vochtig of droog het bij jou is maar bij ons is het erg nat en heb vorig jaar op de moestuin eigenlijk geen water gegeven. Alleen na het zaaien en planten. Voor de rest moeten de planten het zelf redden.

Geplaatst:

Stuk moestuin huren, betekent misschien ook dat er dus op die plek meerdere huurders zijn van een stuk moestuin ? Hoe doen die dat ?

Geplaatst:

Een waterput laten slaan. Hebben wij ook laten doen op onze moestuin na eerste tijd inderdaad met water heen en weer te hebben gezeuld en regenwater opgevangen te hebben.

Wij hebben nu een gat in de grond met een slang naar een waterpomp toe. Eventueel kun je op de buis daarnaast ook een handpomp monteren

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...