speets Geplaatst: 1 april 2017 Geplaatst: 1 april 2017 (aangepast) BergbasielstekkenZaad van tuinhibiscus (rose met iets rood) en van goudsbloem. En het belangrijkste: ik zoek nog een goed tehuis voor mijn Insecteneters (Carnivoren).Voor mensen met groene vingers (zie http://carnivora.nl/wiki/index.php/Carnipedia_Hoofdpagina). Drosera anglica (zonnedauw) van vorige jaar, kan buiten overwinteren, tot min 10 zeker.Bladstek van een Pinguicula (vetblad), kan overal staan (zie foto).Nepenthesstek (bekerplant) die nog aan het wortelen is, overwintert voor een warm zuidraam (zie foto). Jonge Sarracenia flava (trompetbekerplant), van vorig jaar , moet 's winters onder de lamp. Dubbele grill (zo'n klapding) Tristar 1200 W 17 x 25 cm binnenmaat. Ik hoef er niets voor terug want ben er niet bij. Veel plezier en veel mooi weer Chris. 4 april 2017 aangepast door Gast Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Jorieke123 Geplaatst: 1 april 2017 Geplaatst: 1 april 2017 Geedee wil wel zo'n basilicum Ze vroeg al aan mij maar als jij nog extra hebt dan komt dat mooi uit Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
speets Geplaatst: 1 april 2017 Auteur Geplaatst: 1 april 2017 Is genoteerd. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
angela († maart 2025) Geplaatst: 1 april 2017 Geplaatst: 1 april 2017 Ciska ook die had aan mij gevraagd maar die van mij begint nu ook moeilijk te doen Quote
speets Geplaatst: 1 april 2017 Auteur Geplaatst: 1 april 2017 Jij stond al op de lijst Angela. Ik zal jou een grote (nou ja ... ) doen, dan kun jij Ciska weer stekken meegeven.Ze groeien als kool en staan nogal te fileren, dus dat kan best Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
SuusP Geplaatst: 1 april 2017 Geplaatst: 1 april 2017 Zou ik ook zo'n mooie blauwbloeiende basilicum mogen? Wat een mooie plantjes worden dat Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Kim Geplaatst: 1 april 2017 Geplaatst: 1 april 2017 Mocht je nog een bergbasiel stekje over hebben zou ik daar heel blij van worden... Quote
speets Geplaatst: 1 april 2017 Auteur Geplaatst: 1 april 2017 Nou, het is niet die blauwe van Vreeken.Het is deze: berg-basilicum-t15516.html Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
SuusP Geplaatst: 1 april 2017 Geplaatst: 1 april 2017 Ah, das jammer. Nog steeds wel interesse, als je genoeg stekjes hebt. Nooit teveel basilicum Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
appelvrouw Geplaatst: 1 april 2017 Geplaatst: 1 april 2017 Ik ook graag..de mijne is kassie wijlen..als je nog hebt..dank Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 1 april 2017 Geplaatst: 1 april 2017 Volgend jaar zorg ik voor een betere overwintering van mijn plant hoor. We moeten nu allemaal stekken van jou krijgen om weer te kunnen kweken Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 1 april 2017 Geplaatst: 1 april 2017 Basilicum is altijd lastig vind ik om levend te houden. Quote
Ciska Geplaatst: 2 april 2017 Geplaatst: 2 april 2017 hahaha ik dacht meteen aan de basilicum toen ik de naam zag staan Zou maar heeel zuinig op de "moeder" plant zijn....met zoveel vraag naar berg basiel.. Mijn stekken van jorieke hebben het inderdaad ook niet overleefd Quote
speets Geplaatst: 2 april 2017 Auteur Geplaatst: 2 april 2017 We moeten nu allemaal stekken van jou krijgen Nou, dat vind ik dus het mooie Wij hebben vorig najaar stekken van jou gekregen en ik had het idee dat er niet veel de winter overleefd hadden. En daarom heb ik hem gestekt.Want als nu 'iedereen' op zijn beurt ook weer stekken maakt, kan op de najaars-mtfd de rest ook een plantje krijgen. Dan hebben we een mooie bergbasiel'pool' en blijft er altijd wel ergens eentje in leven om weer uit te delen. Risicospreiding.Fijn hoor, zo'n forum én zo'n dag Bij mij zijn de stekken van Jorieke, van vorig najaar, nu ook op sterven na dood. Maar ik heb eind oktober 2016 nieuwe stekken genomen. En die zijn wél goed de winter doorgekomen en groeien hard. Ze wortelen 's winters wel lastig. Dus snel oppotten, ook al hebben ze pas anderhalf worteltje. In de herfst doe ik het weer zo: verse stekken nemen om binnen te overwinteren, lekker in het zonnetje voor een zuidraam. Gaat beter dan de oude stek overwinteren. Bij mij tenminste. Alleen die luizen ... Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Erny Geplaatst: 2 april 2017 Geplaatst: 2 april 2017 Ja verdorie... eerst denk ik Yeahhh... Speets komt ook... maar dat bleek niet zo te zijn... En dan was ik vandaag met dat prachtige weer op de tuin dus nu pas forumcheck en pis ik nu waarschijnlijk naast het potje wat betreft die Bergbasilicum??? Quote
speets Geplaatst: 3 april 2017 Auteur Geplaatst: 3 april 2017 Sorry Erny Om het goed te maken zal ik speciaal voor jou een potje splitsen Dat zijn wel de laatste en minst mooie stekken, maar voor een zuidraam trek je die er ook wel door. En nu zijn ze dus echt op. Bovenstaande mensen moeten maar even zoeken naar een potje met hun naam. Of naar een doos of papieren tasje, als je ook knollen enzo besteld hebt Met dank aan Jorieke voor de moeite Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
speets Geplaatst: 4 april 2017 Auteur Geplaatst: 4 april 2017 Ik heb ook nog een aardbeienpot. Niet moeders mooiste, wel functioneel: Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
geedee Geplaatst: 4 april 2017 Geplaatst: 4 april 2017 ohhh die vind ik gezellig!! Mag ik m? Wat wil je ervoor terug? Quote
speets Geplaatst: 5 april 2017 Auteur Geplaatst: 5 april 2017 Genoteerd Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Jorieke123 Geplaatst: 7 april 2017 Geplaatst: 7 april 2017 Alle spullen staan ondertussen hier, ik zal zorgen dat alles bij de juiste personen komt De basilicum ziet er super uit, ik ben er erg blij mee! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.