Lowie Geplaatst: 5 april 2017 Geplaatst: 5 april 2017 Hey! Enkele jaren geleden heb ik 15 aardbeiplantjes gekocht. Ondertussen zit ik al aan 62 planten. Deze staan allemaal in van die lange rechthoekige plastieken bloembakken. Nu is er een stuk grond van de buren vrijgekomen waar ik deze zou mogen zetten. Is het mogelijk om aardbeiplanten nu nog te verplanten naar de vollegrond? Misschien in combinatie met veel water en goede bemesting? Alvast bedankt voor jullie reacties! Quote
gitanoiwan Geplaatst: 5 april 2017 Geplaatst: 5 april 2017 Zover ik weet wel heb mijn aarbeien ook uit een andere tuin gehaald en doen het nog goed Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk Quote
henkg Geplaatst: 5 april 2017 Geplaatst: 5 april 2017 Handig hulpmiddel: een oud broodmes. Om ze apart te krijgen en toch de kluiten heel te laten. Wel eerst de bloembak op zijn kant leggen en de grote kluit eruit schuiven. Als dat moeilijk gaat: eerst even het broodmes langs de binnenkanten van de bloembak halen.Na apart uitplanten de kluiten en grond eromheen eenmalig goed natmaken, en dan zullen ze het wel gaan doen.Een maandje eerder was beter geweest.Nieuw broodmes kan ook: wordt vanzelf oud. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
0xygen Geplaatst: 5 april 2017 Geplaatst: 5 april 2017 Zoals Henk noemt is een goede methode, niet van te voren nat maken Quote
Tikketim Geplaatst: 5 april 2017 Geplaatst: 5 april 2017 Ik denk wel dat de oogst iets minder groot gaat zijn als je het nu nog gaat doen. Waarschijnlijk ook een beetje later al hoeft dat geen probleem te zijn in de meeste gevallen. Quote Hoe zie je het verschil tussen pastinaak en wortelpeterselie : https://tikketim.wordpress.com/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.