Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Rupsen in broccoli

jootje

Recommended Posts

Vanavond 3 broccoli`s geoogst, werden groot. In roosjes gesneden en in zout water gelegd. Op dat kleine beetje een rups of 12 zwemles gegeven. water en rupsen weg, en nog een keer een uur in water gelegd. Nog steeds groene monstertjes. dacht dat dat het wel was op 3 van die broccoli dingen. Ik wilde ze in de vriezer doen, dus even de kook erover heen en afgegoten. 1 voor 1 de roosjes uit de pan, ja hoor, nog meer rupsen die de zwemles niet overleefd hadden. Ging ik de roosjes es uit elkaar plukken, zaten er in elk roosje nog wel een paar babyrupsen, toen heb ik het maar opgegeven, lees: kliko in! Van de week ook al mijn bloemkool onder gescheten dooir die beesten, en de witte kool die er naast staat is groot, maar losbladig, lijkt meer spitskool, gaat volgens mij ook niet goed komen. Door dat ik niet wist hoe groot deze koolsoorten werden heb ik ze lekker dicht bij elkaar gezet, en het ziet er dus nu uit als 1 kluwen kool, met heel veel gaten van de rupsen. Ik denk dat het wijsheid is om alles eruit te halen, en iets anders van kool te zaaien? Wat kan ik trouwens doen om die monstertjes uit mijn tuin te weren? Dit is een leerjaar, maar vind het toch wel jammer dat dit niet goed gaat. Maar goed, ik sta ingeschreven voor een stuk tuin erbij, en dan komt daar ooit de kool, een heeeeeel eind uit elkaar!

Anti-insectengaas! Ik teel al mijn kolen onder insectengaas, geen last van rupsen en koolvlieg, ideaal.

p.s. op het forum staat de tip over vitrage van ikea als goedkope oplossing voor het dure anti-insectengaas!

Thanks. Hmm....naar de Ikea dus. Maak je dan een soort tunnels, of een kooi achtig iets? Heeft iemand daar een plaatje van voor deze muts? Kan ik even aan manlief laten zien wat hij maken mag voor me....heb nog 4 spruitkool, en 4 koolraapplantjes staan. En wil ook boerenkool zaaien, want dat eet ik erg graag s` winters!

Jootje, daar heb je je man niet voor nodig, dat kan je nog zelf

Gewoon bij de bouwmarkt van die lange electra buizen door de helft laten zagen, hoef je t zelf niet meer te doen (als je ze lager wilt iig) en daarna in de grond steken, gordijntje van Ikea eroverheen frutten en je bent klaar. Laat die man t echte werk maar doen

Good things come in small packages

Niet leuk...rupsen....ik ga als ik de kans krijg van de week naar Ikea om die lill vitrage te halen. Een rupsje...niet erg....maar een leger rupsen vind ik minder... Hoop dat het bij jou meevalt Jasmin!