Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik ben redelijk nieuw in deze hobby,

Nu heb ik vorig jaar last gehad van vogels, met netten geprobeerd op te lossen maar dit is niet echt een succes geweest.

Nu heb ik een fruitkooi gebouwd om mijn fruithoek 2,5 x 2,1 m 2 m hoog, geen last met plukken .

Nu wil ik graag een net kopen die ik het hele jaar kan laten zitten,

Maar ik kan nergens vinden welke maas ik moet hebben zodat mijn bestuiven vrienden er wel goed door komen.

Zijn er mensen met ervaring

Mij dank is Groot!

Marcel

Geplaatst:

Ik heb enkele maanden geleden dezelfde vraag gesteld. 25 x 25 mm werd mij aangeraden. Heb ik gebruikt. Insecten hebben toch wat moeite met in en uitvliegen. Kleiner zou ik dus zeker niet nemen.

Edit: sorry, te snel geantwoord, zonder je bericht helemaal door te lezen. Jij informeert naar een net. Ik heb volièregaas gebruikt. Er bestaan toch gewone vogelnetten? Denk dat die geschikt zijn. Geen zwarte kopen (zien vogels niet). Beter groen. En zorgen dat ze tegen de grond voldoende dicht zijn.

Geplaatst:

Als je echt een soort kooi hebt, kan je dus de netten strak er op maken. Daar komen geen vogels in vast te zitten hoor. Veel vogels op mijn tuin, nog nooit gebeurd. Zwarte vogelnetten gebruikt. Hele grote. Wel behoorlijk duur. Koop geen zooi. Ook zo'n net krijgt best wat te verduren met storm / sneeuw. zon.

Mijn fruitkooi die nu een paar jaar staat :

2017-04-09-1751941491755109.12

Geplaatst:

Mooi ,

Ja ik heb een kooi.

Maar ik wil graag de maat van de netten of gaas weten.

16x16 mm of 28 x28 mm zie ik veel

De vraag is dus welke moet ik hebben zodat bestuiving doorgaat (insecten gaan er dus door) en vogels niet.

Wat is jullie ervaring?

Welke maat net (maas) is dus ideaal.

Groetjes

Marcel

Geplaatst:

ik heb 28x28. bestuivende insecten, inclusief grote hommels, kunnen goed in en uit. vogels niet. schadelijke insecten natuurlijk ook.

Geplaatst: