Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik ben redelijk nieuw in deze hobby,

Nu heb ik vorig jaar last gehad van vogels, met netten geprobeerd op te lossen maar dit is niet echt een succes geweest.

Nu heb ik een fruitkooi gebouwd om mijn fruithoek 2,5 x 2,1 m 2 m hoog, geen last met plukken .

Nu wil ik graag een net kopen die ik het hele jaar kan laten zitten,

Maar ik kan nergens vinden welke maas ik moet hebben zodat mijn bestuiven vrienden er wel goed door komen.

Zijn er mensen met ervaring

Mij dank is Groot!

Marcel

Geplaatst:

Ik heb enkele maanden geleden dezelfde vraag gesteld. 25 x 25 mm werd mij aangeraden. Heb ik gebruikt. Insecten hebben toch wat moeite met in en uitvliegen. Kleiner zou ik dus zeker niet nemen.

Edit: sorry, te snel geantwoord, zonder je bericht helemaal door te lezen. Jij informeert naar een net. Ik heb volièregaas gebruikt. Er bestaan toch gewone vogelnetten? Denk dat die geschikt zijn. Geen zwarte kopen (zien vogels niet). Beter groen. En zorgen dat ze tegen de grond voldoende dicht zijn.

Geplaatst:

Als je echt een soort kooi hebt, kan je dus de netten strak er op maken. Daar komen geen vogels in vast te zitten hoor. Veel vogels op mijn tuin, nog nooit gebeurd. Zwarte vogelnetten gebruikt. Hele grote. Wel behoorlijk duur. Koop geen zooi. Ook zo'n net krijgt best wat te verduren met storm / sneeuw. zon.

Mijn fruitkooi die nu een paar jaar staat :

2017-04-09-1751941491755109.12

Geplaatst:

Mooi ,

Ja ik heb een kooi.

Maar ik wil graag de maat van de netten of gaas weten.

16x16 mm of 28 x28 mm zie ik veel

De vraag is dus welke moet ik hebben zodat bestuiving doorgaat (insecten gaan er dus door) en vogels niet.

Wat is jullie ervaring?

Welke maat net (maas) is dus ideaal.

Groetjes

Marcel

Geplaatst:

ik heb 28x28. bestuivende insecten, inclusief grote hommels, kunnen goed in en uit. vogels niet. schadelijke insecten natuurlijk ook.

Geplaatst:

Als ik in de zoekfunctie 'vogelnetten kopen' intype, krijg ik bv dit topic : welke-nettenvoor-kerselaars-t13453.html Daar weer veel verwijzingen naar sites van leveranciers waar een aantal ervaringen mee hebben.

Zelf heb ik ze uitgezocht op sterkte en houdbaarheid in een speciaalzaak ( landbouwbenodigheden ) real-live. Zoiets koop ik liever niet online. En de gebruikelijke zooi die ze verkopen in de Aldi / Lidl of een Karwei / Gamma etc etc .... koop ik niet.

Geplaatst:

Ik heb zo'n zelfde kooi als Bit, netten met mazen van 29x29mm.

Ik heb de netten gekocht bij vd Eijnde in Someren (www.nettenverkoop.nl). Op de website doorklikken naar Tuin en Agro -> volliere. Dan de geknoopte netten nemen.

Zijn niet goedkoop, maar wel oerdegelijke kwaliteit. Zeker niet te vergelijken met de netten die je koopt bij de bouwmarkt of zadenwinkel.

Als je een proefstukje wilt, kon je dat enkele jaren geleden in ieder geval nog bij ze aanvragen.

Oudholland

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Geplaatst:

Ik heb mijn netten gekocht van een bessenkweker die stopte met de bessen. Hij gaf mij het advies om in het najaar het net op te rollen en aan de zijkant vast te maken. Anders zou er sneeuw op blijven liggen en dan zou het net kunnen scheuren door het gewicht. Ik heb de fruitkooi nu 1 jaar in gebruik en er is nog nooit een vogel in vast komen te zitten. Maar de maat van de mazen weet ik nu niet omdat ik niet bij de moestuin ben.

Moestuin-Forum-650797061492352341.jpg

• 3 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...