Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Salvia nemorosa

gerbera

Recommended Posts

Hello!

Ik heb gisteren een plantje van Salvia nemorosa gekocht.

Ik dacht dat dit een sort Salie was, maar volgens de mevrouw van de winkel, het is iets anders, het heeft niks te maken met die Salie die normaal gebruikt wordt om te koken en het ruikt ook niet.

Is het echt zo? Plus, staat er op het kaartje “niet bestemd voor consumptie”…omdat het gewoon niet lekker is of omdat het misschien giftig is?

Bedankt!

Gr

ilaria

Hello!

Ik heb gisteren een plantje van Salvia nemorosa gekocht.

Ik dacht dat dit een sort Salie was, maar volgens de mevrouw van de winkel, het is iets anders, het heeft niks te maken met die Salie die normaal gebruikt wordt om te koken en het ruikt ook niet.

Is het echt zo? Plus, staat er op het kaartje “niet bestemd voor consumptie”…omdat het gewoon niet lekker is of omdat het misschien giftig is?

Bedankt!

Gr

ilaria

Bepaalde soorten salvia worden als een vorm van drug gebruikt, met name salvia divinorum. Ik denk een soort indekken, geen aansprakelijkheid willen als mensen de bladeren gaan roken, enzo...

Er zijn heel veel salvia soorten, en veel worden alleen voor de sier gebruikt. Zoals Scharlei. Ik heb geen idee of je ze inderdaad ook niet zou kunnen gebruiken, maar er zal wel veel gekruist zijn voor de sier, waardoor de geneeskrachtige of keuken-eigenschappen zijn verdwenen.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎