loes Geplaatst: 7 mei 2017 Geplaatst: 7 mei 2017 (aangepast) Alvast een begin voor mijn ruillijstje zodat ik niets vergeet. ik moet de tuin en zadenkistje nog even door om te zien wat ik kan aanbieden. Aanbod:pol bieslookaardbeien plant (de labels zijn weg dus ik weet niet zeker welke van de 2 het is: lambada of gariguette. normaal is aan de bloei wel te zien welke eerst is maar dat loopt dit jaar gelijk op, als ze vruchten geven is het verschil wel duidelijk)citroenverbena zaden sieruizaden winterpreizaden lampionbes (klein)zaden courgette endurance (potcourgette)ik neem ook een deel van de zadendoos mee dus zaden kunnen we ter plekke ruilen. Verlanglijstje:Mild peperplantjerozemarijncompacte oreganosteviagewone munt (voor de thee)snijbiet(zaden) Ruilacties:Ciska: - geeft rozemarijn, oregano, citroenmunt en colakruid.- krijgt Citroenverbena en salieLavandula:- Geeft peperplantje en citroenmelisse- Krijgt citroenverbena en tijmRoeier:- Geeft snijbietzaden- Krijgt: citroenverbena 4 juni 2017 aangepast door Gast Quote
Lavandula Geplaatst: 13 mei 2017 Geplaatst: 13 mei 2017 Ik heb wel een zaailing van milde peper Beaver Dam voor je. Is een scherpe paprika/hele milde peper. zie hier; https://www.pepperscale.com/beaver-dam-pepper/ Quote
loes Geplaatst: 15 mei 2017 Auteur Geplaatst: 15 mei 2017 klinkt goed ik zag op jou wenslijstje citroenverbena staan, als mijn stekken aanslaan heb ik een plantje voor je. Quote
loes Geplaatst: 30 mei 2017 Auteur Geplaatst: 30 mei 2017 weer terug van vakantie dus ik zal mijn lijstje even bijwerken. De citroenverbena lijkt goed te zijn aangeslagen. Daarvan heb ik er zoals het nu lijkt genoeg stekjes, neem ze gewoon allemaal mee dan hebben we voldoende back-up planten in het noorden helaas zijn er tijdens mijn afwezigheid ook wat plantjes gesneuveld.zo ben ik opnieuw opzoek naar een rozemarijn plantje (een verse hielstek mag ook) en ook de compacte oregano lijkt verdord.de stevia doet nog steeds niets dus die is de winter niet door gekomen. mijn muntplantje groeit me niet hard genoeg dus als iemand daar nog een overschot van heeft? en toen had ik nog wat bedacht geeeen idee meer. Quote
Ciska Geplaatst: 30 mei 2017 Geplaatst: 30 mei 2017 Compacte oregano check en rozemarijn.....Check maak ik een stek voor je.....meerdere kan ook... en ik vroeg in mijn topic al...heb je al colakruid voor de thee? Quote
loes Geplaatst: 31 mei 2017 Auteur Geplaatst: 31 mei 2017 dankje colakruid heb ik nog nooit geprobeerd, ben wel benieuwd dus mag ook wel een stekje. Quote
Ciska Geplaatst: 2 juni 2017 Geplaatst: 2 juni 2017 Het is artemisa? Of zo......Citroen met vleug cola....Stan zegt dat het lekker is in de thee samen met citroenmunt. Zelf nog niet geprobeerd omdat mijn plantje nog wat aan de kleine kant is Stek word geregeld Oh enne.....welke munt zocht je? Heb ook wel spearmint.... Quote
roeier Geplaatst: 3 juni 2017 Geplaatst: 3 juni 2017 Snijbiet zaden moet ik nog wel hebben, zowel de groene als de gele, neem ik mee.Zo'n stekje van citroen verbena maak je me altijd blij mee, ik heb nog helemaal geen kruiden. Quote
loes Geplaatst: 4 juni 2017 Auteur Geplaatst: 4 juni 2017 super, mijn snijbietzaden kiemen niet meer. heb je ook nog belang bij andere kruiden? bieslook heb ik sowieso nog een potje van staan. tijm kan ik denk ik ook nog wel wat van missen. Oh enne.....welke munt zocht je? Heb ook wel spearmint....dat is een hele goede vraag. iedereen lijkt wat anders te verstaan onder 'gewone munt' en dat is het enige wat op het label staat als je een stekje spearmint hebt graag, dan kan ik vergelijken. Quote
Ciska Geplaatst: 5 juni 2017 Geplaatst: 5 juni 2017 Yess...ik neem een stekje voor je....Volgens mij ruikt spearmint iets sterker naar pepermunt dan Marrokkaanse munt (de gewone munt)..Ik ben gek op de geur van pepermunt, dus ik vind het niet erg . Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.