Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Alvast een begin voor mijn ruillijstje zodat ik niets vergeet. ik moet de tuin en zadenkistje nog even door om te zien wat ik kan aanbieden.

Aanbod:

pol bieslook

aardbeien plant (de labels zijn weg dus ik weet niet zeker welke van de 2 het is: lambada of gariguette. normaal is aan de bloei wel te zien welke eerst is maar dat loopt dit jaar gelijk op, als ze vruchten geven is het verschil wel duidelijk)

citroenverbena

zaden sierui

zaden winterprei

zaden lampionbes (klein)

zaden courgette endurance (potcourgette)

ik neem ook een deel van de zadendoos mee dus zaden kunnen we ter plekke ruilen.

Verlanglijstje:

Mild peperplantje

rozemarijn

compacte oregano

stevia

gewone munt (voor de thee)

snijbiet(zaden)

Ruilacties:

Ciska:

- geeft rozemarijn, oregano, citroenmunt en colakruid.

- krijgt Citroenverbena en salie

Lavandula:

- Geeft peperplantje en citroenmelisse

- Krijgt citroenverbena en tijm

Roeier:

- Geeft snijbietzaden

- Krijgt: citroenverbena

aangepast door Gast
  • 3 weeks later...
Geplaatst:

weer terug van vakantie dus ik zal mijn lijstje even bijwerken.

De citroenverbena lijkt goed te zijn aangeslagen. Daarvan heb ik er zoals het nu lijkt genoeg stekjes, neem ze gewoon allemaal mee dan hebben we voldoende back-up planten in het noorden

helaas zijn er tijdens mijn afwezigheid ook wat plantjes gesneuveld.

zo ben ik opnieuw opzoek naar een rozemarijn plantje (een verse hielstek mag ook) en ook de compacte oregano lijkt verdord.

de stevia doet nog steeds niets dus die is de winter niet door gekomen.

mijn muntplantje groeit me niet hard genoeg dus als iemand daar nog een overschot van heeft?

en toen had ik nog wat bedacht geeeen idee meer.

Geplaatst:

Compacte oregano check en rozemarijn.....Check maak ik een stek voor je.....meerdere kan ook...

en ik vroeg in mijn topic al...heb je al colakruid voor de thee?

Geplaatst:

Het is artemisa? Of zo......Citroen met vleug cola....Stan zegt dat het lekker is in de thee samen met citroenmunt. Zelf nog niet geprobeerd omdat mijn plantje nog wat aan de kleine kant is

Stek word geregeld

Oh enne.....welke munt zocht je? Heb ook wel spearmint....

Geplaatst:

Snijbiet zaden moet ik nog wel hebben, zowel de groene als de gele, neem ik mee.

Zo'n stekje van citroen verbena maak je me altijd blij mee, ik heb nog helemaal geen kruiden.

Geplaatst:

super, mijn snijbietzaden kiemen niet meer.

heb je ook nog belang bij andere kruiden? bieslook heb ik sowieso nog een potje van staan. tijm kan ik denk ik ook nog wel wat van missen.

Oh enne.....welke munt zocht je? Heb ook wel spearmint....

dat is een hele goede vraag. iedereen lijkt wat anders te verstaan onder 'gewone munt' en dat is het enige wat op het label staat

als je een stekje spearmint hebt graag, dan kan ik vergelijken.

Geplaatst:

Yess...ik neem een stekje voor je....

Volgens mij ruikt spearmint iets sterker naar pepermunt dan Marrokkaanse munt (de gewone munt)..

Ik ben gek op de geur van pepermunt, dus ik vind het niet erg

.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...