Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

oogsten paprika


snekermoestuin

Aanbevolen berichten

Als je hem er lang genoeg aanlaat wordt hij rood. maar het is niet erg om hem groen te oogsten, dan krijgen de andere bloemetjes en knopjes meer kans om uit te lopen..(is dit de enige paprika in de plant of komt het door de foto?)

 

Zelf haal ik meestal eerst een paar groene van mijn plant ( groen is gewoon een onrijpe paprika die ook nog rood, oranje, geel of paars kan worden afhankelijk van het zaad dat je gekocht hebt) en laat dat later in het seizoen ook enkele paprika`s uitgroeien tot rijp.

Mijn ervaring is ook dat als je een paprika oogst als hij net een beetje begint te kleuren dat hij in je fruitschaal helemaal bijkleurt.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker laten hangen die paprika, een rijpe rode paprika is zoveel lekkerder dan een groene! De paprika gaat langzaam verkleuren van groen naar rood, dus dat komt helemaal goed.

Overigens is een paprika ook groen te oogsten, in die zin moet je ze dus niet verplicht laten rijpen zoals met tomaten.

 

Een paprikaras dat groen blijft bestaat naar mijn weten niet, ze kleuren allemaal af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de plant nog niet heel goed bekenen, maar ik heb inderdaad zelf ook het idee dat dit de enige paprika is.

 

Op de foto is te zien dat er nog wel een paprikaatje aan zit te komen. Het is een foto van twee weken geleden. Gister heb ik niets anders gezien dan een grotere groene paprika.

 

Ben blij met je antwoord. Ik zal de paprika dan nog wat langer laten hangen en eens kijken of er een kleurje op komt. Zou ik wel leuk vinden.

Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker laten hangen die paprika, een rijpe rode paprika is zoveel lekkerder dan een groene! De paprika gaat langzaam verkleuren van groen naar rood, dus dat komt helemaal goed.

Overigens is een paprika ook groen te oogsten, in die zin moet je ze dus niet verplicht laten rijpen zoals met tomaten.

 

Een paprikaras dat groen blijft bestaat naar mijn weten niet, ze kleuren allemaal af.

 

Kijk, dit geeft rust. Ik zal ze de tijd geven.

Het plekje is zonnig genoeg, nou ja, als de zon schijnt in ieder geval.

Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gek genoeg niet overtuigd Jorieke en Jasmin Ik denk dat als je ze maar lang genoeg laat hangen aan de plant ze vanzelf een kleurtje krijgen. (die monte f1 van vreeken wordt geel, alleen van de foto'tjes van jamsin (van de verederlaar enza zaden) durf ik het niet met zekerheid te zeggen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger, in dat vorige leven van me als groenteboer(in).., verkocht ik die lichtgroene altijd, worden vaak gebruikt om te vullen. Ze zijn groen of geelgroen. Ik heb die dingen nooit in een andere kleur gezien. Al sluit ik niks uit.

Ik kwam bij die foto's van het zaadbedrijf door de woorden paprika + dolma....

 

De zaadjes uit Slowakije die ik laatst heb gekregen (Hans, nog steeds interesse??) zijn ook van geelgroene paprika. Oosteuropese paprika's zijn zelfs soms witgroen... een raar kleurtje... Is heel vaak voor de inmaak en voor op de bbq.

 

Vaak is bij dat soort paprika's de grens vaag tussen paprika en peper... puntpaprika_wit.jpg

 

 

Paprika_wit.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...