moestuinmonoloog Geplaatst: 23 mei 2017 Geplaatst: 23 mei 2017 Hi iedereen, Vorig jaar heb ik twee blauwe bessen struiken gekocht en geplant in mijn volkstuin. Beide planten gaven die zomer al bessen. Dit seizoen zie ik bij de ene stuik netjes trosjes bloemen, bij de ander hangen er een heleboel zachte stekelachtige dingen aan, waarvan ik dacht dat dat misschien de trosjes zouden worden. Nu komt er echter uit al die stekeltjes een pluizig wit iets. (het zijn twee verschillende soorten). Het is een 'Brigitta Blue' en online kom ik nergens foto's tegen van wat er met mijn plant aan de hand is. Ik denk niet dat het een schimmel o.i.d. is, omdat het echt uit de plant zelf lijkt te komen. Iemand die deze soort ook in de tuin heeft staan en dit herkent? Zie ook toegevoegde foto's. Afgelopen weekend waren ze allemaal volledig uitgepluist, maar daar heb ik helaas geen foto van genomen. Met vriendelijke groet, Helena Quote
moestuinmonoloog Geplaatst: 23 mei 2017 Auteur Geplaatst: 23 mei 2017 en de foto's: [img-rotate=][ Quote
Thinkpad Geplaatst: 23 mei 2017 Geplaatst: 23 mei 2017 Wat is het is weet ik niet,het heeft niks met een blauwe bes te maken.is er geen zaad gaan kiemen, waar die plant uit voort is gekomen? Quote
speets Geplaatst: 23 mei 2017 Geplaatst: 23 mei 2017 Dat lijkt meer op een uitgebloeide wilg. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Bit Geplaatst: 23 mei 2017 Geplaatst: 23 mei 2017 Ja hoor. In de pot is ( ook ) een wilg terechtgekomen. Gewoon er uit halen. Beetje fors trekken. probeer de kluit niet kapot te trekken. Quote
Fruittuin17 Geplaatst: 24 mei 2017 Geplaatst: 24 mei 2017 Herken inderdaad niks van dit alles. Heb zelf ook een brigitta blue Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.