Ahaasnoot Posted June 7, 2017 Share Posted June 7, 2017 Ik ben nog niet zo heel erg lang met moestuinen bezig en helemaal niet met de zonnebloem. Hopelijk kan iemand mij helpen. De bladeren van mijn zonnebloemen hangen sinds twee dagen slapen En zijn wat bruin. Wat kan hiervan de oorzaak zijn en kan ik dit nog redden? (zie foto's).... Ik hoop op een goed advies Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen76 Posted June 7, 2017 Share Posted June 7, 2017 Hoe lang staan ze er al en wat heb je aan meststoffen gegeven? Mijn eerste indruk zegt dat ze te nat staan of had je ze net water gegeven gezien je nate schutting? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted June 7, 2017 Share Posted June 7, 2017 inderdaad erg nat ( kan het water onder wel weg ? ) , maar wat ook lijkt is dat de plant last heeft van de harde wind / windschade / kapot gewaaide bladeren.Voeden ja. Niet zo nat, Zeer zonnig zetten, en straks een grotere pot, zonder overpot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greenchitect Posted June 11, 2017 Share Posted June 11, 2017 Zelf ook een paar zonnebloemen, zoals de andere al zeiden: staan veel te nat. Om dit te voorkomen pak de klassieke bloempotten met gaten aan de onderkant zodat overtollig water altijd weg kan. Of boor gaten in van die mooi dikke plastic potten waar geen gaten in zitten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts