Jump to content

Even voorstellen

Happy Beppie

Recommended Posts

Hallo mensen,

Ik ben aangestoken door een vriendin van me,jootje bij jullie al iets langer bekend.

Ben nog niet zo lang bezig . Woon in een appartement begane grond, dus een terras cq tuin van 9m breed, en maar 3.50 diep op t zuiden dus veel zon .heb diverse kruiden en groente geplant allemaal als plantje gekocht. Heb nu wat zaadjes v jootje meegekregen, tuinkastje aanwezig. Heb er lol in.

Die 27 vierkante meter, daar is ook nog een vijvertje met japans tuintje, een zitje . Dus veel plaats is er niet,maar je wordt vanzelf creatief. Hoop hier veel te leren.

Welkom op dit forum en leuk dat je via een vriendin aan een moestuin bent begonnen. Ik ben ook een achtertuin-moestuinier. En ja ook ik vind dat het er dan wel netjes moet uitzien. Je wilt niet elke dag tegen een jungle aan kijken en je wilt ook nog ergens in de zon zitten. Ik ben benieuwd naar je foto's van het Japanse stukje tuin.

Good things come in small packages

Ja t moet er netjes uitzien, ik woon met de tuin aan een voetpad, muurtje pakweg 1.20 hoog. Iedereen bleef altij kijken naar de vijver en nu stoppen ze vd moestuin lol.Daar komt bij dat t een appartementen complex is,als t een zootje wordt ,kunnen de leden v eigenaren ook dingen verbieden.

Ik heb een vierkante meter bak neergezet.met rode peper,paprika, boontjes,krul sla, gemengde sla.kervel,basilicum,marjoraan,citroemelisse.paksoi.salie. Verder in een border, spruitjes, bloemkool,Aubergine. Komkommer.1geoogst de 2e deze week.echt leuk.in bakken peterselie plat en krul.bieslook,maggyplantje.in een smalle border tegen een muurtje trostomaten,net gister t loof flink verwijderd.tomatenplantjes doe i al drie jaar,maar echt moestuinen nu pas. Inmiddels ook t voortuintje een beetje vd moestuingebruikt.in zinken emmers paksoi en koolrabi.gister geschoffeld en ik hoop daar deze week wat rode kool tussen de andere plantente zetten. Kan daar niet echt de boel op zijn kop zetten, dus ik ga ze langzaam aan laten wennen door er decorarieve groenten te plaatsen. Zo zag ik bij jootje rode sla.40 cm hoog leken wel mooie struikjes.zo jullie weten weer wat meer