Gert Van Roey Geplaatst: 16 juni 2017 Geplaatst: 16 juni 2017 Hallo, Ik heb van Snacker.nl een mini-paprika en mini-peper gekocht. Nu zou ik zaad van deze willen nemen om volgend seizoen zelf er enkele op te kweken. Als deze F1 hybride planten zijn, gaat dat waarschijnlijk niet lukken. Heeft iemand dit al geprobeerd? Grtz,Gert Quote
simonvb Geplaatst: 16 juni 2017 Geplaatst: 16 juni 2017 Er zijn veel soorten zaadvaste paprika's en pepers te vinden, waarom dan risico lopen? Ik zou gewoon zaadvaste soorten kopen en dan kun je jaren verder door steeds zelf zaden te oogsten. Quote
Bit Geplaatst: 17 juni 2017 Geplaatst: 17 juni 2017 mod : topic titel aangepast. Reden : je vraagstelling staat los van de zaad verkoper. Quote
Glenn1ap Geplaatst: 17 juni 2017 Geplaatst: 17 juni 2017 Je kan ook proberen in het najaar stekken te nemen als ze nog gezond zijn en deze binnen overwinteren. Persoonlijk zou ik het risico wel durven te nemen, gewoon om te proberen. (1 plant, beste zaailing ofzo) Daarlangs kan je nog steeds zaadvaste planten zaaien zodat je zeker bent dat je wat eetbaars hebt en deze dan wel zelf bestuiven natuurlijk Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.