sparrow Geplaatst: 18 juni 2017 Geplaatst: 18 juni 2017 Hallo,Vorig jaar moest mijn knoflook er al begin juni uit waardoor de opbrengst niet zo groot was. Dit jaar is het nog slechter: Twee weken geleden waren alle stengels geel en gingen ze liggen. De bollen hadden nog niet zo grote en losse tenen.Ze staan in de kas op een afstand van 15 x 15 cm. Ik geef als bemesting enkel wat kalium. Ik twijfel over het water geven, maar af en toe geef ik wat. Ik zet ze elk jaar in een ander kwart van de kas. Het ras is Fokhagyma, tenen uit eigen kweek (1e jaar).Iemand enig idee wat het probleem kan veroorzaken? Met name voor wat betreft het water geven.Bij voorbaat dank,Eric Quote
oscardevos Geplaatst: 18 juni 2017 Geplaatst: 18 juni 2017 Ik heb de knofloken op een ruggetje staan om te voorkomen dat ze te nat worden in perioden van regen, maar bij warme perioden geef ik ze toch wel water. In de warme kas zul je ze regelmatig water moeten geven, want het wortelstelsel is beperkt (wortelt niet diep). Ik lees dat je ze af en toe water geeft. Voor kweek in de kas kan dat net te weinig zijn geweest. Om de grond wat langer vochtiger te houden en een beetje te voeden wellicht volgend jaar wat compost gebruiken. Quote
roeier Geplaatst: 18 juni 2017 Geplaatst: 18 juni 2017 Het is niet gebruikelijk om knoflook in een kas te kweken, een vorstperiode schijnt de bolvorming te helpen, maar ik weet niet of dat hier het probleem was.Bollen die wat klein blijven is haast ieders probleem, dus grote bollen schijnt toch moeilijk te zijn. Quote
Erny Geplaatst: 18 juni 2017 Geplaatst: 18 juni 2017 Knoflook icm Kas... dat vindt ik iig geen goede match... In de kas wordt het vast veel te heet... Knoflook kan je gewoon buiten in volle grond kweken, hoef je de kostbare kasruimte niet te laten innemen.Verbaasd me niet dat je planten geel en verdord zijn... En over dat water geven... wij weten natuurlijk niet hoe de situatie met je kas is. Kunnen de planten genoeg vocht uit de grond halen? Want zonder regenbuitjes zal je anders wel water moeten geven... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.