Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dit jaar heb ik voor het eerst een reuze pompoen gezet .

Heb een zaadje geplant in de moestuin midden mei ( toen ik zeker wist dat het niet meer ging vriezen ) .

Nu kwam mijn papa naar het verjaardagsfeest van mijn zoontje en vertelde die dat ik mijn plantje te laat heb gezaaid .

En er waarschijnlijk geen hele grote pompoen meer zullen aankomen .

Wat denken jullie ?

Hoe groot zijn jullie reuze pompoenen op de moment ?

193971889668240534599578529717275023820577n72821498154508.jpg

Geplaatst:

De winnaar van de grootste pompoen vorig jaar zaait op 1 april (zijn verjaardag) 5 planten en kiest de sterkste er uit

Zal prima pompoenen geven, beetje geduld

Goed mesten is de boodschap

Geplaatst:

ik heb zo ongeveer 2 weken voor jou gezaaid.

dit was mijn plant 13 dagen geledenDSCN935522161498157309.JPG

en nu 2 weken later is de plant al 2 meter 70 en komt er al een pompoen aan

giant-pumpkin-118331498139969.0

ik denk wel dat je nog een redelijke pompoen gaat hebben (ga je er 1 doen of meerdere ?) maar ook afhankelijk wanneer het het eerst vriest in de nacht

doe wel bij elk blad aarde op van ernaast voor overal wortels zoals op de volgende fotogiant-pumpkin-11LI31021498157748.jpg(hier is de aarde ervan voor de foto)

Geplaatst:

die 2 buizen was voor het naar de richting te leiden waar hij het meest plaats heeft en die kous is zodat er geen stuifmeel van een ander soort pompoen of een courgette of een komkommer ofzo van de buren ofzo in de bloem gaat zodat hij geen kruisbestuiving heeft

Geplaatst:

Cedric, bestuiving door wat dan ook heeft geen effect op de vrucht, alleen op de zaden. Niet de vrucht is het 'nageslacht', dat zijn de zaden.

Kan ik gezien de topictitel ook een pompoenvraagje stellen? Ik heb (voor het eerst) twee pompoenen geplant op de volkstuin, en ik had er nog eentje over en die heb ik in een overmoedige bui in de achtertuin in de compostbak gezet. Gat gemaakt, handje koemestkorrels (in het kader van ach, waarom niet), laagje potgrond, plant erin en het gat opgevuld met potgrond, gemulcht met smeerwortelblad en flink water gegeven. Zoon grapte al van dat als het niks wordt, ik hem in elk geval niet meer hoef te verplaatsen .

Om de plant heen ligt vers compostmateriaal (de restanten van de sugarsnapplanten etc), en iets onder het plantgat begint de laag met 'een beetje verteerde' compost. Zou het iets worden?

Geplaatst:

Pompoenen hebben het graag voedingsrijk en kunnen wel tegen half verteerde compost.

Het probleem is dat de compost zal inzakken en de steun van de plant valt dus weg.

Een kwestie van geluk of pech dus.

Je plaatst hem volgende keer beter onderaan de compost. Dan heeft hij veel voedsel maar is er geen risico van inzakken.

Geplaatst:

De pompoenplant groeit heus nog wel en je zal ook wel pompoenen krijgen. Ik heb wel geen reuzepompoenen maar ik begin half april met voorzaaien binnenshuis, de plant heeft dan al een voorsprong.

Geplaatst:

Lotte, jouw broer heeft waarschijnlijk niet zoveel slakken in zijn compostbak. Ik vrees dat het experiment hier vroegtijdig gaat eindigen, want hij zit al vol met gaten...

Nou ja, de pompoenen op de volkstuin staan er goed bij, dus het is geen drama als het niks wordt op die composthoop.

Geplaatst:

hier ook altijd een succes: worteldoek op de compostbak, planten in een gat, eerste groeiweken slakken plukken onder het doek en een handje escargo erbij onder het doek (eten de vogels de korrels niet op)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...