Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De sla had ik vergeten te fotograferen. Dus dan maar de sla bak met alles erop gezet. De sla, rucola en radijzen waren uit eigen tuin. 20250531_173229.thumb.jpg.3fa318a946463db3e9c655a2c17bd706.jpg

Weer een paar tuinbonen kunnen oogsten. 

20250531_185549.thumb.jpg.730d90dae715af5d2d9cf352a413db39.jpg

En 4 knofloken waren gaan liggen. Deze dus maar geoogst. Er zat veel roest ook het blad. Misschien dat ze daarom ermee opgehouden zijn. De andere 2 in dat vak staan nog vier overeind met roest en al. Zolang ze rechtop staan blijven ze erin. Kleine bolletjes nog natuurlijk, maar wie het kleine niet eert is het grote niet weert. 

20250531_190345.thumb.jpg.c7f9ea40bc418ae1216b88f9bd12fbcb.jpg

• Like 4
Geplaatst:

Mijn aardbeien @Petrasmoestuin staan op mijn slaapkamerbalkon in van die lange smalle bakken op de vloer langs het balkonhek. Alle soorten zijn doorelkaar geraakt en in sommige bakken staan de planten al stuk langer dan de geadviseerde 3 jaar…😬 Het is wel op het zuiden dus veel zon idd… in vroege voorjaar 1 bak leeg gehaald en opnieuw opgepot en van compost voorzien maar de rest moet nog steeds…🤦‍♀️ Ook de stekken staan nog steeds in hun kleine oppot bakjes maar geven nu voor 2 jaar gewoon lekkere aardbeien. Iedere keer lijken er andere dingen dringender en komen de aardbeien op de lange baan…. Ze kijken het niet erg te vinden😊🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌷🌱

• Like 2
Geplaatst:

Vandaag de dit voorjaar gezaaide winterpostelein voor de eerste keer geoogst. 😊

Ook wel weer eens fijn om gewoon een “keurig” vak waarin alles gelijkmatig is gegroeid te kunnen oogsten ipv de zelf uitgezaaide plantjes her en der te verzamelen in verschillende groeistadia.

Gewassen droog geslingerd in een koelkastbak gedaan en dan word het aankomende week een heerlijke salade😋

Benieuwd hoevaak ik nu van dit ene vak kan oogsten 🤔😊🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌷🌱

IMG_4364.jpeg

• Like 2
Geplaatst:

Wat een mooie Paksoi @Rookie Die stond ook in een kweekbak met deksel? Geen gaten dus, zoals bij mij. Maar wel op tijd weggehaald. Zijn jouw stelen ook groenig? In de winkel zijn ze altijd wit, en dat had ik vorig jaar ook zoals ik mij kon herinneren. Nu groen dit jaar.

Geplaatst:

Nee, deze stonden allemaal in een grote bak, maar wel onder gaas.

De stelen zijn allemaal helemaal wit, wat vreemd dat dat bij jou opeens anders is.

P1060404.thumb.JPG.3f49fca30219a0f46b8dd9ab952e3c10.JPG

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...