Geplaatst: 1 augustus1 Aug De oogst van gisteren. Lukte toen niet om de foto's te plaatsen. Daarom nu maar gedaan. De laatste andijvie geoogstDe eerste tomaten van de rebel alliance. 1 augustus1 Aug aangepast door Gitta
Geplaatst: 1 augustus1 Aug @@gitta jeetje wat een mooie krop! Ziet er zo keurig vraatloos uit. Ik heb alleen aangeklaagde blaadjes [emoji38]
Geplaatst: 1 augustus1 Aug Klopt @Mellie . Om deze bak heb ik slakken schrikdraad zitten. Dus geen slakken daar.
Geplaatst: 1 augustus1 Aug Helaas zoekt mijn jongste dagelijks naar rijpe vijgen…. Kan ze dus niet stiekem alleen opeten [emoji3064]
Geplaatst: 1 augustus1 Aug Wauw wat een mooie andijvie @Gitta 😍 Is dat de mm test andijvie?🤔En 1 krop of meerdere? 🤔🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Geplaatst: 1 augustus1 Aug Die is inderdaad heel mooi. Die van mij werd niet zo groot. Ik ga hem weer opnieuw zaaien.
Geplaatst: 1 augustus1 Aug slakkenBij mij wordt mijn groente niet zozeer door slakken gegeten maar ook door insecten, e.d.
Geplaatst: 1 augustus1 Aug Vandaag alle wortelen uit 1 bak gehaald. Ik kon niet meer zien wat een ellende er tussen zat. Dat bleek dus rode en zwarte mieren te zijn, bladluis, diverse slakken en kasplatruggen. Ik ga maar Diatomeenaarde bestellen. UPDATE: dus niet, mij veel te link dat spul. 2 augustus2 Aug aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 1 augustus1 Aug Oogst van vandaag! Erg blij met mijn bietenoogst dit seizoen. Ik had al een keer de grootste geoogst, nu de rest, 2,5 kilo zonder blad. Meer dan genoeg dus! Happy Jo 😊
Geplaatst: 2 augustus2 Aug Wauw @jootje ! Welke biet is dat, die zo lang wordt? Op mijn wensenlijstje…. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 2 augustus2 Aug Een bosje vijgen Een bosje bloemen En 2 bloemen die eraf zijn gegaan, snuf….Heb een tas vol perziken geplukt voor mijn broers. Denk wel 3 kilo. Vergeten foto te maken. Als ik er aan denk, straks.
Geplaatst: 2 augustus2 Aug Zolang ik alle investeringen maar even vergeet (6 groeizakken, potgrond, pootaardappelen, tijd etc etc) , dan ben ik toch maar blij met mijn hele oogst Roseval aardappelen
Geplaatst: 2 augustus2 Aug 45 minuten geleden, jootje zei:Biet Cylindra.thanks! * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 2 augustus2 Aug Oogst na 2 dagen moestuin overslaan. Ook nog een spitskool die al in de koelkast thuis ligt. De rest meegenomen naar de camping. Helaas zijn de tomaten gescheurd. Maar honger zullen we niet hebben. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 3 augustus3 Aug Buurvrouw, heb je al komkommers? Jazeker, wil je er een paar? Ik heb ook wel wat courgettes voor je!Nee, dankjewel, ik mag het huis niet meer in, als ik meer dan 4 stuks meeneem!Gelukkig waren er ook nog bonen diversen en tomaten enzo. Morgen de voedseldroger maar weer opstarten Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 3 augustus3 Aug @@woldistel mijn eerste courgette [emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787]Er zitten er nog 2 aan. Verder of geen bloemen of als ze er wel zijn geen bestuiving. Wat heel gek is, want zodra je de tuin in stapt, zoemt alles je tegemoet hier. De eerste courgette dus hier in huize Moes en de eerste carrerada en eerste cariden tomaat. Veel vijgen minus 2, sssshhhttt, niet zeggenPaar bietjes En heel veel perziken. Lagen er ook 4 op de grond… ook 3 finaal rotte terwijl er gisteren niets was. Gaat snel met al die regen op hun kop. Rest hangt nog aan de boom, want nog te hard.
Geplaatst: 3 augustus3 Aug Zo'n 450gr aan aalbessen....gezien dit nog niet eens alles van 1 tak was en ik nog heeeeeeel veel takken heb te gaan, hou ik mn hart een beetje vast.Iemand ideeën wat te doen met kilo's aalbessen?
Geplaatst: 3 augustus3 Aug De één krijgt courgettes, de ander perziken en vijgen (en niet weinig ook, poeh hee) 🤷. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 3 augustus3 Aug @Vlavlip Jam en sap/siroop van maken of in de diepvries. Bij mij gaat het meeste naar de vogels, want we kunnen het zelf lang niet allemaal op. Dus hoef ik ook niet moeilijk te doen met netten enzo. Scheelt ook weer wat werk. 3 augustus3 Aug aangepast door woldistel Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 3 augustus3 Aug @woldistel ik heb er daarom ook geen net over hangen....hangt zoveel in dat ik 0 problemen heb met delen. Van de meeste van deze takjes is ook zeker de helft vd besjes weg, gok m.n. door de vogels gezien ik deze van een wat lagere tak heb geoost. Ik ga denk ik voor de vriezer, nog genoeg plek.
Geplaatst: 3 augustus3 Aug Het is augustus en we eten boerenkool stamppot. Waarom ook niet? Ik kreeg vorig jaar zaden van @appelvrouw van een mini-boerenkoolsoort. Ze staan er prachtig bij, ik heb ze met hand en tand verdedigd tegen de rupsen en slakken. En het smaakt heerlijk, zacht. Geholpen door een jus van een schandalig mals biefstukje. Smullen! Eens kijken of ik kan achterhalen welke soort boerenkool dit is, want ik vind hem dus veel lekkerder dan die gewone winterboerenkool.Edit: gevonden, het is de Dwarf Green Curled van Jansenzaden.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.