Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Foto's van: je oogst

Featured Replies

Geplaatst:

De oogst van gisteren. Lukte toen niet om de foto's te plaatsen. Daarom nu maar gedaan.

De laatste andijvie geoogst

20250731_162956.jpg

De eerste tomaten van de rebel alliance.

20250731_131909.jpg

aangepast door Gitta

Geplaatst:

@@gitta jeetje wat een mooie krop! Ziet er zo keurig vraatloos uit. Ik heb alleen aangeklaagde blaadjes [emoji38]

Geplaatst:

Klopt @Mellie . Om deze bak heb ik slakken schrikdraad zitten. Dus geen slakken daar.

Geplaatst:

Helaas zoekt mijn jongste dagelijks naar rijpe vijgen…. Kan ze dus niet stiekem alleen opeten [emoji3064]

cd5ad202d4ac91ddaeeb310cd7aae095.jpg

Geplaatst:

Wauw wat een mooie andijvie @Gitta 😍 Is dat de mm test andijvie?🤔

En 1 krop of meerdere? 🤔🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌻🌱

Geplaatst:

Die is inderdaad heel mooi. Die van mij werd niet zo groot. Ik ga hem weer opnieuw zaaien.

Geplaatst:

slakken

Bij mij wordt mijn groente niet zozeer door slakken gegeten maar ook door insecten, e.d.

Geplaatst:

Vandaag alle wortelen uit 1 bak gehaald. Ik kon niet meer zien wat een ellende er tussen zat. Dat bleek dus rode en zwarte mieren te zijn, bladluis, diverse slakken en kasplatruggen.
Ik ga maar Diatomeenaarde bestellen. UPDATE: dus niet, mij veel te link dat spul.

20250801_181154.jpg

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

Oogst van vandaag! Erg blij met mijn bietenoogst dit seizoen. Ik had al een keer de grootste geoogst, nu de rest, 2,5 kilo zonder blad. Meer dan genoeg dus! Happy Jo 😊IMG_8597_Original.jpeg

IMG_8599_Original.jpeg

IMG_8600_Original.jpeg

Geplaatst:

Wauw @jootje ! Welke biet is dat, die zo lang wordt? Op mijn wensenlijstje….

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Biet Cylindra.

Heel makkelijk plakjes snijden ook ( of raspen).

Geplaatst:

Een bosje vijgen

1f5268601ddd92d186dd291e55de2886.jpg

Een bosje bloemen

96738dc916c6c6bd687439f2365ac775.jpg

En 2 bloemen die eraf zijn gegaan, snuf….

4080307cdf65473b6dce4592b38cf6e7.jpg

Heb een tas vol perziken geplukt voor mijn broers. Denk wel 3 kilo. Vergeten foto te maken. Als ik er aan denk, straks.

Geplaatst:

@@jootje prachtige bos ook van jou

Geplaatst:

Zolang ik alle investeringen maar even vergeet (6 groeizakken, potgrond, pootaardappelen, tijd etc etc) , dan ben ik toch maar blij met mijn hele oogst Roseval aardappelen

20250802_114721.jpg

Geplaatst:
45 minuten geleden, jootje zei:

Biet Cylindra.

thanks!

Geplaatst:

Weer wat sperziebonen, tomaat, komkommer en kousenband erbij

20250802_142807.jpg

Geplaatst:

Oogst na 2 dagen moestuin overslaan. Ook nog een spitskool die al in de koelkast thuis ligt. De rest meegenomen naar de camping. Helaas zijn de tomaten gescheurd. Maar honger zullen we niet hebben.

20250802_154418.jpg

Geplaatst:

Buurvrouw, heb je al komkommers? Jazeker, wil je er een paar? Ik heb ook wel wat courgettes voor je!

Nee, dankjewel, ik mag het huis niet meer in, als ik meer dan 4 stuks meeneem!

IMG_20250803_155249279.jpg

Gelukkig waren er ook nog bonen diversen en tomaten enzo. Morgen de voedseldroger maar weer opstarten

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

@@woldistel mijn eerste courgette [emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787]
Er zitten er nog 2 aan. Verder of geen bloemen of als ze er wel zijn geen bestuiving. Wat heel gek is, want zodra je de tuin in stapt, zoemt alles je tegemoet hier.

De eerste courgette dus hier in huize Moes en de eerste carrerada en eerste cariden tomaat.

69516badf864f40d29293636a95b5576.jpg

Veel vijgen minus 2, sssshhhttt, niet zeggen

93fc323ec6dd8b015cd8e533997cda58.jpg

Paar bietjes

33bc3a586e4a0dae343532787e6dd816.jpg

En heel veel perziken. Lagen er ook 4 op de grond… ook 3 finaal rotte terwijl er gisteren niets was. Gaat snel met al die regen op hun kop. Rest hangt nog aan de boom, want nog te hard.

ea4728dd1d149cb65f2deae93a2d0d10.jpg

Geplaatst:

20250803_162633.jpg

Zo'n 450gr aan aalbessen....gezien dit nog niet eens alles van 1 tak was en ik nog heeeeeeel veel takken heb te gaan, hou ik mn hart een beetje vast.

20250803_160537.jpg

Iemand ideeën wat te doen met kilo's aalbessen?

Geplaatst:

De één krijgt courgettes, de ander perziken en vijgen (en niet weinig ook, poeh hee) 🤷.

Geplaatst:

@Vlavlip Jam en sap/siroop van maken of in de diepvries. Bij mij gaat het meeste naar de vogels, want we kunnen het zelf lang niet allemaal op. Dus hoef ik ook niet moeilijk te doen met netten enzo. Scheelt ook weer wat werk.

aangepast door woldistel

Geplaatst:

@woldistel ik heb er daarom ook geen net over hangen....hangt zoveel in dat ik 0 problemen heb met delen. Van de meeste van deze takjes is ook zeker de helft vd besjes weg, gok m.n. door de vogels gezien ik deze van een wat lagere tak heb geoost.

Ik ga denk ik voor de vriezer, nog genoeg plek.

Geplaatst:

Het is augustus en we eten boerenkool stamppot. Waarom ook niet? Ik kreeg vorig jaar zaden van @appelvrouw van een mini-boerenkoolsoort. Ze staan er prachtig bij, ik heb ze met hand en tand verdedigd tegen de rupsen en slakken. En het smaakt heerlijk, zacht. Geholpen door een jus van een schandalig mals biefstukje. Smullen! Eens kijken of ik kan achterhalen welke soort boerenkool dit is, want ik vind hem dus veel lekkerder dan die gewone winterboerenkool.

PXL_20250803_160915627.jpg

Edit: gevonden, het is de Dwarf Green Curled van Jansenzaden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.