Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Foto's van: je oogst

Featured Replies

Geplaatst:

Spekbonen , patisson en courgette!

Ik word nu al niet goed van die patissons! In een kleine week 14 van die ufo’s. 😂😬

IMG_8893_Original.jpeg

C8713B62-D196-4C0D-B141-EF55868654A9_Original.jpeg

Geplaatst:
12 minuten geleden, jootje zei:

Ik word nu al niet goed van die patissons! In een kleine week 14 van die ufo’s.

Onze zoon zou zeggen: ‘first world problems’ 🫣. Een beetje jaloers ben ik wel. Onze prachtige patissons zijn ten onder gegaan aan meeldauw en helaas heeft de stek het ook niet gered. Wel wat oogst van gehad maar er zaten ee nog heel veel aan, die stuk voor stuk verrot afvielen. Toch maar gerooid toen.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

@jootje wat zien die er goed uit! Wat maak jij ervan?

Geplaatst:

Oogst van vandaag. Vooral de slaboontjes daar kan ik wel 2 maaltijden voor 2 personen uithalen denk ik.
Alles voor de winter.

20250817_182501.jpg

20250817_182746.jpg

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

Ons mandje van vandaag:

de bramen en vijgen zitten al bijenkaar in een pan voor jam. Toch weer bijna 2kg bij elkaar. De bonen, o-i-k-bloemen en tomaten werden salade en de kruiden en rucola en courgette gingen door de risotto. Nu de komkommers nog soldaat maken, daar heb ik mijn jongste zoon voor:

IMG_3014.JPG

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Geplaatst:

Petra, geen idee nog wat ik met die patissons ga doen. Wel wat recepten gevonden op hetinternet.

Geplaatst:

Oogstje van dakterras en balkon vandaag 😊

De uitgebloeide zonnebloemen voor de zaden want buiten eet Spitty ze op…🙄🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌻🌱

IMG_5376.jpeg

En nog boterboontjes en wat jonge slablaadjes uit mijn voortuin…😊 nog paar snijbonen ….

De dahlia’s kreeg ik van mijn vader uit zijn tuin 😍

IMG_5389.jpeg

Geplaatst:

Vandaag weer terug van vakantie en weer een kwak tomaten geoogst. Die Hoogvliet tas dat zijn de buitentomaatjes, en in de Action tas dat zijn de tomaatjes uit de kas. Het zou niet allemaal passen in 1 tas, blij met zoveel. En het waa geeneens alles van 1 week : een collega heeft water gegeven en een tasje tomaten meegenomen.

Oja en weer wat komkommer, ontzettend snel gegroeid. 20250818_173140.jpg20250818_194702.jpg

20250818_173508.jpg

20250818_185926.jpg

20250818_180417.jpg

Geplaatst:

Dat is fijn thuiskomen, Driepinter! 🍅🥒🍅🥒

Geplaatst:

Inderdaad lekker thuiskomen zo @driepinter

Geplaatst:

Wat een succes @driepinter je eerste jaar met je nieuwe kas! Je zult blij zijn met deze resultaten, leuk hoor!

Geplaatst:

Ja. pas geleden een vriezertje voor in de schuur gekocht op marktplaats omdat er geen tomaten meer pasten in hey vriesgedeelte van onze koelkast.. En nu alweer stampvol met tomaten ,de oogst van vandaag paste geeneens meer. Dat wordt dus weer tomatensaus maken van de week !

20250818_203345.jpg

20250818_210106.jpg

Geplaatst:

@driepinter Wat een geweldige foto, die laatste! 😂 Zo ziet een luxeprobleem eruit 😉.

Geplaatst:

Je hebt gelijk weer vakantie nodig als ik dit zie, wat een werk! En doe jij de hele tomaat zo de vriezer in? Of maal jij later de vellen ervan af?

Geplaatst:

Ik heb de tomaten inderdaad zo in de vriezer gelegd, ik had gelezen op dit forum dat dit prima kan. Wel eerst even gewassen. Ik had ze allemaal in pedaalemmerzakken gedaan maar heb ze er nu los in gedaan, dan pasten er wat meer tomaatjes in.

Als je de tomaten ontdooid om saus van te maken haal je die velletjes er heel makkelijk van af zonder ze eerst te koken. Maar is niet echt nodig :ik heb zo'n tomatenpersmachientje gekocht en die scheidt automatisch de velletjes en zaadjes, gemak dient de mens !

Geplaatst:

Oogstje van vandaag 😊

De linkse rood/geel gestreepte tomaat had ik knal groen van de zieke tomaten plant geplukt en zijn mooi nagerijpt binnen in zonnige vensterbank 👍😊🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌻🌱

IMG_5398.jpeg

Geplaatst:

@Vlavlip Nog een paar maanden en wij (ik toch zeker) zijn jaloers op jouw herfstbossen met paddestoelen en nadien sneeuw en zuivere lucht!

Geplaatst:

Vanmorgen snack komkommers

20250820_111445.jpg

En veel bonen geoogst.

20250820_124935.jpg

Geplaatst:

Het wordt misschien wel een beetje eentonig, maar ik ben er altijd weer blij mee 😊. 1 dagje tomaten overgeslagen en weer een vol bord. En de Cabaca Peach is goed aan het afrijpen. Eindelijk ook van het formaat dat ze moeten hebben.

IMG_8234.jpeg

Geplaatst:

20250819_202501.jpg

De tomaten dit jaar gaan goed, helemaal blij😄Courgette over het hoofd gezien, dus weer groot. Er komen er gelukkig nog genoeg aan voor een herkansing😅.

Bosje bloemen maakt ook blij, ik raak bijzonder vrolijk door alle kleurenpracht in de tuin.

Geplaatst:

@driepinter halloootjes zeg! Wat een lading tomaten!

Ik heb net mijn eerste gele courgette geoogst. Nou ja net. In de loop van de middag dan met wat knof en aardappel. Had de knof niet geoogst, want bijna vakantie en maak van het loof altijd knoflookpasta. Bij terugkomst alle loof weg… maar ik weet wel waar ze ongeveer zitten. Dus zo nu en dan graaf ik wat uit. Nu per ongeluk ook wat aardappels die er tussen zaten.

IMG_1307.jpeg

Geplaatst:

Een rare courgette, wat schimmel aan het eind. Van de week zat er aan een plant 2 courgettes naast elkaar. Eentje eergisteren weggehaald, omdat die het niet ging redden en ging verkleuren, nu ging de ander dus ook raar doen en er ook maar af gehaald.
Verder gelukkig wat tomaatjes (de Dattolime), bosuitjes en de laatste druiven.

20250820_142836.jpg 20250820_171228.jpg 20250820_173919.jpg

Geplaatst:
Op 11-8-2025 om 17:22, Roelie zei:

Zo heb je een mooie gele bloem, je draait je om en...🤣

Heb ik nooit hoor 😳

IMG_1331.jpeg

De eerste white tomasol (achterste) en waarschijnlijk de enige want de bloemen dragen steeds geen vrucht…

IMG_1330.jpeg

2 voor de lunch geplukt en de andere 2 lagen op de grond

IMG_1332.jpeg

Wel veel vijgen. Zeker als je je bedenkt dat er al voor de foto meerdere op waren en ik 2 aan de kippen heb gegeven wegens gevalletje kardinaal.

image.jpg

Kijk naar de 2 vijgen. Zouden alletwee brown turkey moeten zijn, maar die rechter zijn alle vijgen meer druppelvorm en echt paars van binnen en worden veel sneller zacht. De linker blijft ook heel rijp veel rozer. Alletwee lekker.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.