Ciska Geplaatst: 1 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2017 Okee.....tja dat vol zitten ken ik Je kunt ze de volgende keer ook even bellen en vragen of ze foto's van verschillende kanten willen mailen. Of filmpje sturen of zo....ze zijn daar erg bezig met foto's etc..dus vinden ze vast niet erg. Ik zal even naar de bak kijken.....moest je er nu 2? Of heb ik dat verkeerd begerepen?. Ik ga woensdag even voor je bellen..en ik denk zaterdag even naartoe...kan niet anders Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 1 oktober 2017 Geplaatst: 1 oktober 2017 Ik zoek inderdaad 2 van die voor mijn nieuwe caviaflat. Die andere zijn ook goed hoor maar deze zijn net een stukje langer. Of denk je dat het eigenlijk niet uit maakt? Scheelt maar 6 cm?Een heb ik er al staan maar daar ontbreekt de hooiruif van, ik moet nog even navragen of ik die los kan bij bestellen?Ik had ook al wat caviaopvangen een berichtje gestuurd maar die hadden hem niet.Alleen de grote en die zoek ik juist niet. Wat heb jij nog nodig van de opvang? Edit: Eigenlijk nu ik het zo schrijf klinkt het wel een beetje stom voor 6 cm???? Of niet?? Quote
Ciska Geplaatst: 1 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2017 Tja over 40 cm is dat al gauw een oppervlakte van 240 cm. Ik ga gewoon voor je vragen...en totdat je ze wel vind kun je die andere toch gebruiken?... 2 check Nodig uit de opvang? Eigenlijk niets....misschien twee kleine onderbakken voor de zaailingen van het komende seizoen....zie wel Quote
appelvrouw Geplaatst: 1 oktober 2017 Geplaatst: 1 oktober 2017 Heb ik al gezegd dat ik geen uienzaad heb gevonden in de UK? Volgende week nog even hier kijken en dan kijk ik meteen of er al banaansjalotjes zijn...o, als er niemand voor de netten komt: ik kan ze altijd kwijt hier..er is altijd iets af te dekken tegen de kippen Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Ciska Geplaatst: 2 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2017 Probleem is om vers reuze uienzaad te vinden....geeft hier al twee seizoenen problemen. Netten? Prima....iets van vijf pakjes (nieuw) of stuks Quote
Ciska Geplaatst: 2 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2017 Okee, het is lastig om aan vers (reuze) uienzaad te komen. Het is mij de afgelopen twee seizoenen nog niet gelukt, zaadjes willen gewoon niet kiemen, ja een of twee.....maar daarmee houd het op Quote
appelvrouw Geplaatst: 2 oktober 2017 Geplaatst: 2 oktober 2017 Ik heb wel gewoon uienzaad in Engeland gekocht trouwens van het ras Bedfordshire champion..wil je daar wat van? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 2 oktober 2017 Geplaatst: 2 oktober 2017 Kijk maar of die bakken er zijn en laat even weten wat ze kosten? Kan ik er nog over nadenken en misschien als je daar bent even een paar foto's maken van die zeugjes?? Vreeken heeft wel zaad maar ik denk dat je het daar hebt gekocht of niet? Quote
Ciska Geplaatst: 2 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2017 @ jet, als je wat zaden kwijt wilt dan heel graag..... @ Angela, ja ik heb zaden bij Vreeken, van der Wal, de bolster en de locale zadenhandelaars vandaan gehaald. Of ik doe echts iets drastisch verkeerd of ik vermoed dat men de zaden van het vorig seizoen dan verstuurd of verkoopt en aangezien er wel zaden van gewoon net gekocht uienzaad kiemen en alleen de zaden van de reuzenuien problemen geven, versterkt dat mijn vermoeden nog meer....maar goed....nieuwe ronden, nieuwe kansen... Foto's..... Okee dan moet ik eerst mijn telefoon wat leeghalen.... Quote
appelvrouw Geplaatst: 7 oktober 2017 Geplaatst: 7 oktober 2017 Ciska bananensjalotten, ik weet niet of je deze bedoeld? Dit zijn de enigen die ze nu hebben...eendepoot sjalot heten ze hier. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Ciska Geplaatst: 7 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2017 Ja, die bedoel ik....Wanneer gaan die de grond in? Weet je dat ook? Quote
appelvrouw Geplaatst: 7 oktober 2017 Geplaatst: 7 oktober 2017 Vanaf oktober. In zachte klimaat oktober tot januari in kouder klimaat jan. tot april. Ik geef je de helft van wat je op de foto ziet ok? Dat zijn er 12. Stel dat ik van de week nog in het centrum kom waar ze ze hebben wil je dan meer? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Ciska Geplaatst: 7 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2017 Nee hoor, aan 12 heb ik wel genoeg....heb die sjalot gris ook nog van je... Maar wel heel lief dat je er aan dacht..thanx Quote
appelvrouw Geplaatst: 7 oktober 2017 Geplaatst: 7 oktober 2017 Perfect. 12 in een zakje . Ik zelf plant ze pas in het voorjaar trouwens..hier verrot nog wel eens wat. Mijn buren nemen ieder jaar het risico en planten ze nu. Ze zijn minder sterk met kou dan de sjalot gris. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Ciska Geplaatst: 9 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2017 Aanbod: Ik heb nog 3 potten met zaailingen van helleborus. Quote
appelvrouw Geplaatst: 9 oktober 2017 Geplaatst: 9 oktober 2017 Je vroeg nog naar die Nieuw-Zeelandse spinazie.nee niet nodig meer..in de kas is een plant opgekomen die zich naar alle kanten uitbreid Voor de zinnia stop ik enkele uitgebloeide bloemen in en zakje..geen idee hoe het met de zaadjes zit daarin, ik denk dat het nog even moet drogen.Ik heb wel damastbloemen trouwens, maar ik weet niet of de zaailing wit of paars zijn..wil je die toch proberen?Ik bewaar de sjalotten op een koude en donkere plek in een papieren zak..in een netje kan ook. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 9 oktober 2017 Geplaatst: 9 oktober 2017 Ik ben wel benieuwd naar die roze oesterzwammen? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Ciska Geplaatst: 9 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2017 Ik neem wat broed mee voor je jorieke...ook op koffiedik @jet, graag damast...maakt niet uit welke kleur....ruiken zo lekker zaden van zinnia zijn inderdaad moeilijk te onderscheiden....maakt niet uit. Quote
Anna3 Geplaatst: 10 oktober 2017 Geplaatst: 10 oktober 2017 Ik zie je bericht in mijn topic nu pas Ciska Bleekselderij is prima en uiteraard Malwina! Ik heb vorig jaar al een paarse framboos van je gehad en die leeft nog Ik zoek ook de doornloze/-arme versie. Ik wil in plaats daarvan wel wat roze oesterzwambroed proberen, als je nog hebt? Quote
Ciska Geplaatst: 10 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2017 Anna, Roze zwammen broed? Is prima...... Quote
Ciska Geplaatst: 10 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2017 Lijst aangeboden aangevuld met bruine flesjes met druppelaar en witte dop. (5 a 10 ml) Quote
henkg Geplaatst: 10 oktober 2017 Geplaatst: 10 oktober 2017 Graag twee van die druppelflesjes.Van mij krijg je één koffiemelkflesje retour, met daarin gember/tomatensaus. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Ciska Geplaatst: 10 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2017 Hahaha doen we..... twee flesjes voor jou Henk! Wil je een pipet of zoals bij bijvoorbeeld flesjes zoals echinacea (dat je de druppels uit het flesje kunt tellen)? Quote
henkg Geplaatst: 11 oktober 2017 Geplaatst: 11 oktober 2017 Het liefst met iets waarmee je goed per druppel kunt doseren. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.