Ciska Posted June 29, 2017 Posted June 29, 2017 (edited) Ik begin ook alvast er komt nog meer.. Te geef- bruine flesjes (5 a 10ml) voor bv tinctuur. (Met dop en evt druppelaar)- orchideeen (phaleonopsis) wit 1x- wilde rucola ( erg pittig van smaak) polletje 1x , vaste plant, bloeit geel- stek Japanse wijnbes- Stek tayberry- stekken paarse framboos 2x- stekken van aardbeien (Maxim, lambada, flair, frau Mieze Schindler)- flinke pol duizendblad (kruid) groeit als een tierelier....- zaailingen echte kamille van dit jaar, bloeit volgend jaar. - kan eventueel broed meenemen van roze oesterzwam (koffiedik)- eventueel broed grijze oesterzwam- 3 potten vol met zaailingen helleborus (zaailingen van 2016) - zaden goudsbloem- zaden koningskaars Gevraagd: - zaden krulandijvie - Zaden peper padron- Zaden peper Carolina Reaper- Zaden landwier- stekken aardbeien bijvoorbeeld: Aardbei Malwina- Banaan Sjalotjes ( die van mij liepen niet uit)- stekje primula veris (had zaden maar kwam niet op)- zaden of zaailing paarse damastbloem- phlox roze met donkerroze oog ( die van mij is ineens spoorloos)- phlox in roze of blauwe of zalmroze tinten- fles olijfolie ( Lidl)- pak hooi Afspraken- Nasuada: geef twee grote rozenstruiken (namen nog even opzoeken) rozen stekken ( doorlopend), olifantenknoflook 7x, rode bessen stekken en pol duizendblad? Aardbeien 10 van elk..(Maxim, ostara, FMS, lambada en flair) Krijg: rozenstruik naar keuze en stek (boom ) passiebloem- Angela: geef: cadeau en paarse herfstaster. krijg: stek passiebloem en zaden zinnia (mix)- Jet: geef aardbeistekken garigette 4x, amandine 4x, Maxim 4x en Lambada 4x, orchidee wit, doos jampotten, lege eierdoosjes voor 6 eieren, groene Netten. Krijg: 12 banaansjalotten, uienzaden, kruiden, zaden zinnia (mix) en zaailingen damastbloem en wat zaadjes peper padron...- Charly: geef aardbei stekken FMS (Minimaal 20x) en teen OF knof Krijg: hochloma-zaadjes, black and red boar zaad, kapia-zaad, etkezesi-zaad- Wortel: geef stek Zephrine Droughin roos en andere geurende roos en knaagtakken kers, koffiemelk flesjes 10x krijg: fles olijfolie- cupcakeje: geef stek paarse framboos en zaailingen kamille en borlottibonen krijg: citroenthijm en stekje foxleythijm-Vincent: aardbeien daroyal 10x, korona 10x, Lambada 10x en Senga sengana 10x .(extra FMS? 4x).. krijg: aardbeien enkeldragers en iets doordragers. Nog even lijstje afwachten.- jorieke: geef pakken zout 2x, suiker 2x. Flesje EO lavendel en inhalatiezalf, helleborus en wat broed van roze oesterzwam... Krijg: oerprei bolletjes en zaailingen tijm, zaden loefa, stek salie en bijenwas- Stan: geef jampotten zo veel mogelijk ( totaal: veel) Krijg: zaden peper C reaper? En broed Shii take als dat lukt- Bia: geef zaden erg zoet tomaatje geef: stek hyssop- Anna: geef pol vaste rucola en broed roze oesterzwam Geeft: aardbei Malwina en zaadjes bleekselderij- Henkg geef twee bruine druppelflesjes Krijg flesje gember tomatensaus- Claudy: geef stek paarse framboos en rabarber. Krijg: flesje olijfolie- buurvrouw van Jorieke: geef: flespompoen, blikje met calendula zalf en tas met appels uit eigen tuin. Krijg: meter moestuin. Overig: - Bestelling knoflook van "Cees" meenemen + lijst- knoflook "rose de Lautrec" meenemen + lijst- geld mee voor jorieke voor vlees- geld mee voor bestelling zaden..8.50 (tabasco pepper, japonica striped en Nepal peper)- eten MTFD + koelbox- vergoeding voor aardbeien Vincent ?- bestelling Vreeken zeekraal. Edited October 13, 2017 by Guest Quote
Charly Posted June 29, 2017 Posted June 29, 2017 Hai CiskaWat Frau Mieze Schindler wil ik graag proberen. En als je ook een teentje olifanten knof voor me wilt apart houden? Die staat ook al tijden op mijn verlanglijstje! Quote wees bevriend met kleine dingen
angela († maart 2025) Posted June 29, 2017 Posted June 29, 2017 Jij krijgt van mij een pakket voor jullie en caafs Quote
Ciska Posted June 29, 2017 Author Posted June 29, 2017 @charly.....hoeveel stekken? Ze zijn nu 3e jaars en dragen nog volop.....echt veel nog. ...ik wilde ze weg doen, maar kom daar toch op terug. Teen knof voor jou..... @Angela, wij laten ons verrassen Quote
Charly Posted June 29, 2017 Posted June 29, 2017 Ehhh. Wat je kan missen Ciska. Als je ze toch liever zelf houdt: even goede vrienden hoor En tof van de knof! Quote wees bevriend met kleine dingen
appelvrouw Posted June 29, 2017 Posted June 29, 2017 Ha die Ciska.Nou graag wat aardbeien. FMS heb ik zelf dus hoeft niet, van de rest kijk ik nog even volgende week welke, ik denk in ieder geval de Gariguette en de doordrager.Enne de witte orchidee vind ik ook leuk! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Ciska Posted June 29, 2017 Author Posted June 29, 2017 Hahaha charly, we blijven goede vriendjes hoor....... ik had vorig jaar al stekken gemaakt voor een nieuw aardbeien bed....en daar dus ook weer van de FMS stekken genomen, deze zijn nu 1 jaar....zullen volgend jaar volop dragen, tenminste dat is het plan van 2 jarige aardbei stekken als je de literatuur mag geloven.. Het bed wat ik ga ruimen is nu 4 jaar oud en een keer verhuisd. Dus aardbeien zoals ostara, geven niet grote vruchten meer maar wel veel hele kleine. Dus dit bed ruim ik nu. Maar planten geven eerst nog een heleboel stekken, dus je kunt er genoeg krijgen hoor... 10? 20? Zeg het maar....in het najaar ga ik ze wegdoen, de compostbult op.. @ Appelvrouw...ik noteer je de doordrager is Armandine of zoiets...wat er mij net binnenschiet..geef nog even door hoeveel je nodig bent van elk.. Quote
Charly Posted June 29, 2017 Posted June 29, 2017 Ow super!!! Dan wil ik er wel zeker een stuk of 10 (want wil niet hebberiger-der zijn Wauw. Blij mee! Quote wees bevriend met kleine dingen
Ciska Posted June 30, 2017 Author Posted June 30, 2017 Charly ik noteer je.....als ik over heb krijg je meer... Quote
Wortel Posted July 2, 2017 Posted July 2, 2017 Heb je voor mij nog een stek van de zephrine Droughin? En heel brutaal nog een sterk geurende struikroos? ( heb nog een plek ontdenkt waar er best nog 1 kan staan ) Ik heb niet iets van je lijstje maar kan wel weer olijfolie meenemen als dat gewenst is. Quote
Ciska Posted July 2, 2017 Author Posted July 2, 2017 (edited) Wortel...ik ga even voor je kijken. Stekken zijn namelijk nog niet aangeslagen en had jij als eens een stek van mij gehad? Zo ja welke...krijg je namelijk een andere Edited July 4, 2017 by Guest Quote
Wortel Posted July 3, 2017 Posted July 3, 2017 De New Dawn van vorige keer is prima aangeslagen. Dat is de einige die ik van jou hier heb staan. Quote
Cupcakeje Posted July 5, 2017 Posted July 5, 2017 Hey ciska, Ik kan mijn Citroen tijm wel voor je stekken ? Quote
Ciska Posted July 5, 2017 Author Posted July 5, 2017 Ow...als je dat voor mij zou willen doen?....super! Quote
Cupcakeje Posted July 5, 2017 Posted July 5, 2017 Komt in orde, zal even een lijstje maken met de dingen die ik beloofd heb Quote
appelvrouw Posted August 7, 2017 Posted August 7, 2017 De NZSpinazie mag je doorstrepen..er groeit er nu een flinke in de kas..gekkenhuis, gezaaid in maart of zo.Mag ik wat jampotten van je? Ik heb niets van je lijst, maar krijg nu wel veel van je..wat kunnen we verzinnen..? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Ciska Posted August 7, 2017 Author Posted August 7, 2017 Geeft niet Appelvrouw...we komen er wel uit... Dat wordt flink dooreten dan...wat de spinazie betreft hahaha dat zou hier zo een straf zijn....NOT! heerlijk...Hoeveel jampotten wil je? Ik heb een doos vol en die staat in de weg....al een poos.... Wil je nog even doorgeven hoeveel stekken aardbeien je wil? Weet wel dat je Gariguette en Amandine wilde, alleen niet hoeveel van elk.... heb namelijk geen pb van je gehad. Quote
appelvrouw Posted August 7, 2017 Posted August 7, 2017 Hè, alweer niet? En ik heb er vanmorgen een aan je verstuurd Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Posted August 8, 2017 Posted August 8, 2017 Pfft finally Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Posted August 9, 2017 Posted August 9, 2017 Hoeveel jampotten wil je? Ik heb een doos vol en die staat in de weg....al een poos.... Hero potjes? Doe de doos maar dan Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Ciska Posted August 9, 2017 Author Posted August 9, 2017 Ja de kleinere "light" variant van Hero met lichtblauw deksel..de grotere potten zijn met blauw geblokt deksel....iets van "land..huppeldepup" het is nog een hele doos vol. Mocht iemand voor een MTFD lege jampotten voor de inmaak nodig hebben , geef even op tijd een gil......ik kan ten alle tijde ruimschoots aan lege koffiemelk flesjes komen en ook aan jampotten....allemaal met metalen deksel. Ik smeer dan de boterhammen van onze clienten even wat dikker in met jam nee geintje....ze eten gewoon veel jam bij ons en het merendeel drinkt veel koffie...vooral bezoek en personeel Quote
Ciska Posted August 10, 2017 Author Posted August 10, 2017 Geloof 186 ml....het zijn kleine flesjes met blauwe dop.. Quote
Recommended Posts