mctopfer Posted July 12, 2017 Posted July 12, 2017 Hallo, Mijn komkommerplant van het ras Nagai is flink gegroeid en zit al bijna een maand vol met bloemen. Helaas zie ik nog geen enkele komkommer groeien. Ik heb begrepen dat aan een komkommerplant mannelijke en vrouwelijke bloemen komen, maar mijn plant lijkt alleen maar mannelijke bloemen te hebben. Moet ik gewoon geduld hebben, of heb ik een volledig mannelijke plant? Groeten, Matthijs Quote
Ann123 Posted July 12, 2017 Posted July 12, 2017 Komkommers (en courgettes en meloenen en ...) maken eerst mannelijke bloemen. Men zegt dat dat is om de bestuivers te lokken. Binnenkort heb je vast vrouwelijke bloemen. Hier verschijnen de eerste vrouwelijke bloemen ook pas. Quote
Aluapje Posted July 16, 2017 Posted July 16, 2017 Volgend jaar misschien overstappen op een F1 hybride? Na een wat trage start produceert mijn Akito nu bijna elke dag een mooie komkommer. Niet zo lang als die uit de winkel maar groot genoeg voor mij. Dat is een vollegrond-komkommer die het supergoed doet en alleen vrouwelijke bloemen krijgt. Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak
mctopfer Posted July 16, 2017 Author Posted July 16, 2017 Bedankt voor de adviezen. Ik heb ondertussen wat zijtakken afgesneden en afgetopt (op ruim 2 meter) omdat ik ergens las dat hij misschien alle groeikracht gebruikt voor de plant. Hopelijk heb je gelijk en komen er nog vrouwelijke bloemen. Anders ga ik inderdaad een ander ras proberen! Quote
Aluapje Posted July 25, 2017 Posted July 25, 2017 Kijk!!! Dat is goed nieuws! Super. Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak
mctopfer Posted July 25, 2017 Author Posted July 25, 2017 Zeker! Er zijn nu alleen wat bladeren geel aan het worden. Hij staat in een pot, dus misschien is het gebrek en voeding, heb er wat voeding bij gedaan. Quote
Aluapje Posted July 26, 2017 Posted July 26, 2017 Dat zou ik zeker doen, ja. Planten in pot hebben toch meer mest nodig dan die in de volle grond staan!! Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak
Recommended Posts