Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Mijn komkommerplant van het ras Nagai is flink gegroeid en zit al bijna een maand vol met bloemen. Helaas zie ik nog geen enkele komkommer groeien. Ik heb begrepen dat aan een komkommerplant mannelijke en vrouwelijke bloemen komen, maar mijn plant lijkt alleen maar mannelijke bloemen te hebben. Moet ik gewoon geduld hebben, of heb ik een volledig mannelijke plant?

Groeten,

Matthijs

Posted

Komkommers (en courgettes en meloenen en ...) maken eerst mannelijke bloemen. Men zegt dat dat is om de bestuivers te lokken. Binnenkort heb je vast vrouwelijke bloemen. Hier verschijnen de eerste vrouwelijke bloemen ook pas.

Posted

Volgend jaar misschien overstappen op een F1 hybride? Na een wat trage start produceert mijn Akito nu bijna elke dag een mooie komkommer. Niet zo lang als die uit de winkel maar groot genoeg voor mij. Dat is een vollegrond-komkommer die het supergoed doet en alleen vrouwelijke bloemen krijgt.

Ik kweek regenwormen in mijn compostbak

Posted

Bedankt voor de adviezen. Ik heb ondertussen wat zijtakken afgesneden en afgetopt (op ruim 2 meter) omdat ik ergens las dat hij misschien alle groeikracht gebruikt voor de plant. Hopelijk heb je gelijk en komen er nog vrouwelijke bloemen. Anders ga ik inderdaad een ander ras proberen!

Posted

Zeker! Er zijn nu alleen wat bladeren geel aan het worden. Hij staat in een pot, dus misschien is het gebrek en voeding, heb er wat voeding bij gedaan.

Posted

Dat zou ik zeker doen, ja. Planten in pot hebben toch meer mest nodig dan die in de volle grond staan!!

Ik kweek regenwormen in mijn compostbak