citroen Geplaatst: 23 juli 2017 Geplaatst: 23 juli 2017 Is cocopeat een volwaardige vervanger van turf ? Quote
speets Geplaatst: 23 juli 2017 Geplaatst: 23 juli 2017 In welk opzicht? Dat hangt van het doel af Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
weknow Geplaatst: 23 juli 2017 Geplaatst: 23 juli 2017 Niet als het om PH gaat. Peat is niet echt zuur.Verder wel organisch en ook gebruikt in diverse potgrondmengsels die verkocht worden als deels vervanging...maar wat duurder. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
citroen Geplaatst: 23 juli 2017 Auteur Geplaatst: 23 juli 2017 Ik zou hem mengen 50-50 met turf voor mijn Vaccinum Corymbosum in 90 liter metselkuipen Quote
citroen Geplaatst: 26 juli 2017 Auteur Geplaatst: 26 juli 2017 Ondertusen de PH van coocopeat te weten gekomen nl.tussen de 6,2 en 6,8 Quote
weknow Geplaatst: 26 juli 2017 Geplaatst: 26 juli 2017 Ja, stond impliciet in mijn reactie. ("Niet echt zuur") Vraag me af wat het voordeel zou zijn van 50/50 mengsel turf en peat. Is potgrond (ca. 70 a 80 % veen, ph waarde tussen 5 en 6, tuurlijk wat afhankelijk van merk, dan niet beter en voordeliger?.) Of gewoon grond uit je tuin + 25% turf of zoiets? Organisch materiaal is goed, maar turf + peat is wel heel hoog deel organisch materiaal..... Niet te moeilijk maken Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.