Puk Posted August 7, 2017 Share Posted August 7, 2017 Dag allemaal, ik ben een zeer beginnende moestuinierster en ik heb een vraag:Mijn courgette worden eerst mooi groen, maar al heel snel bij de top (bloem) geel en dan bruin. Due op de foto is nog ver gekomen in vergelijking met de rest.Ik heb één courgette groot gekregen door bij één plant alle andere beginsels weg te knippen.Weet iemand wat het kan zijn?Groeten, Puk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harms1 Posted August 7, 2017 Share Posted August 7, 2017 Beste Puk...ik zie geen foto! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ann123 Posted August 7, 2017 Share Posted August 7, 2017 Wellicht niet bevrucht. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puk Posted August 8, 2017 Author Share Posted August 8, 2017 Beste Puk...ik zie geen foto!Nu wel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoekman Posted August 8, 2017 Share Posted August 8, 2017 Een deels bevruchte courgette. De helft is gewoon bruikbaar. De bewaarbaarheid is wel gering. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harms1 Posted August 8, 2017 Share Posted August 8, 2017 Ja...zeer duidelijk Puk! Wat het probleem is weet ik niet, maar misschien wat Ann123 zegt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nedlets Posted August 8, 2017 Share Posted August 8, 2017 Voeding tekort? Ik had hier hetzelfde. Wat bleek, de koemestkorrels waren niet actief. Na bij te mesten was probleem direct opgelost. Je blad zal ook wel heel licht van kleur zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted August 9, 2017 Share Posted August 9, 2017 ... de koemestkorrels waren niet actief... Wat bedoel je daarmee... ? En hoe heb je dat geconstateerd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted August 9, 2017 Share Posted August 9, 2017 Dat het probleem na het bijmesten opgelost was, wil niet zeggen dat een gebrek aan mest de oorzaak was Het is waarschijnlijk toeval geweest in plaats van oorzaak en gevolg. Zoals Ann en Hoekman al zeggen: er waren een tijdje te weinig insecten om de bloemen te bevruchten. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts