Moestuinmar Posted August 19, 2017 Share Posted August 19, 2017 Hoi iedereen, Iets eet mijn basilicum (en andere kruiden trouwens ook zoals munt) blaadjes op. Kan iemand mij vertellen welke beestje dit is en hoe ik dit op moet lossen? Alvast bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thinkpad Posted August 19, 2017 Share Posted August 19, 2017 Hallo, begin eens met een foto, wat er aangevreten is van je planten.Zonder meer info, is het moeilijk om je verder te helpen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted August 20, 2017 Share Posted August 20, 2017 Bij de munt zou je eens kunnen kijken of je van die prachtige metallic blauwe kevertjes ziet zitten? Dat zijn Munthaantjes. Die leggen eitjes aan de onderkant van de muntblaadjes, de larven die daaruit komen zijn enorm vraatzuchtig en vreten zich moddervet aan de jonge topjes (zien er dan uit als dikke zwarte teken).En verder zijn slakken natuurlijk ook verdacht, vooral bij de basilicum. Maar een foto van de vraatsporen zou het één en ander inderdaad wel wat verduidelijken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted August 20, 2017 Share Posted August 20, 2017 Ik gok op slakken....Daar sneuvelen mijn basilicum plantjes altijd aan, als ik ze in de volle grond neer zet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
IMW Posted June 24, 2023 Share Posted June 24, 2023 Voor mensen die nog een tip nodig hebben: koffiedik opsparen en rond de planten leggen. Dit komt door de cafeïne. En gecrushte eierschaal. Ik meng dit door de koffiedras.Dit moet slakken tegenhouden. Werkt ook prima bij mijn slaplanten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted June 24, 2023 Share Posted June 24, 2023 41 minuten geleden, IMW zei: Dit komt door de cafeïne. Wat is het dat door de cafeïne komt? Ik kan het niet uit de zin/context halen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts