Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

Mijn perzik boom valt helemaal open. De takken kunnen hun gewicht niet meer dragen zo lijkt het.

De perziken zelf zijn bijlange nog niet volgroeid.

Ik vrees dat dit het einde van mijn boom word.

2017082012182035691503230038.jpg

Een tak rust op het mezenhuisje en de rest op het dak van de buurvrouws garage.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:
  • Auteur

Het staat vol groente er onder en naast.

Denk deze winter driekwart van de takken af te zagen.

Ik heb ook een paar zaailingen en na een jaar of vijf geven die ook weer genoeg te oogsten hoop ik. Als ik dan nog leef hee.

Mijn buur heeft er een van drie jaar en er hangen een twintigtal vruchten aan.

@Jorieke, heb jij er ook niet eentje staan?

Geplaatst:

Ik zou ook zeggen vruchten flink dunnen en dan wat snoeien als de vruchten eraf zijn. Zou niet gelijk driekwart van de takken eraf zagen want dan weet je haast zeker dat ie doodgaat. Dan beter elk jaar 1 tak vernieuwen en flink dunnen lijkt me?

Geplaatst:

Zijn dit die rode die je wel eens hebt uitgedeeld op de MTFD?

Misschien kun je de takken stutten door er wat onder te zetten?

Geplaatst:
  • Auteur

Die zijn het inderdaad Angela. Jammer genoeg kan ik ze niet ondersteunen want alleen kan ik het niet meer. Wreed ambetant is dat als uw hersens te weinig bloed krijgen.

Ne mens kan nog veel maar dan opeens gaat het niet meer.

Geplaatst:

Ja inderdaad balen Willy, is er ook niemand in de buurt die mee zou kunnen helpen?

Geplaatst:

Willy, als je stuur naar mij paar eenjarige takken (ergens in januari), kan ik dit op onderstam zetten en na een a twee jaren krijg je nieuwe jonge boompje met vruchten. Enting van vorige jaar, na mijn bezoek, is wel geslaagd, maar om enthout te krijgen van deze boompje duurt even.

Ook kan, na de oogst, snoeien tot laagste takken met bladeren, 1/3 van grote takken, dan kans bestaat op verjongen van de boom. Wel, industriële perzik bomen hebben 10-15 jaren levensduur....

Geplaatst:
  • Auteur

Yuras dat snoeien kan ik proberen en die takken stuur ik je wel op.

De boom was drie jaar toen ik hem kocht, in pot.

Nu staat hij hier al 12 jaar en hij heeft al honderden kilo's vruchten gedragen.

Veel mensen hebben er confituur van gemaakt.

Geplaatst:

Wauw! Dat is prachtig, Willy [emoji106]

Geplaatst:

Dat is even een practig mooie boom.

[*]

Geplaatst:
  • Auteur

Ziet er wel mooi uit maar liefst drie takken liggen op het dak van de buurs garage en die reclameert ieder jaar. Ze wil er wel perziken van.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic