Ludo Posted July 8, 2011 Share Posted July 8, 2011 (edited) Onderdelen : muurankers uit oude hoeve, ijzeren ring van boerenkarwiel, twee koppen van olietank, plaatijzeren zijwand, vuurvaste steen voor vloer en plafond van recuperatie afbraak elektrische convectoren bij buurman, argex onder vloer als opvulling in onderste olietankscheel, enkele kachelbuizen voor schouw. Gekocht : enkel de bizen voor de schouw.Opbrengst : al minstens 5 jaar wekelijks 6 pizza's gemiddeld aan 8 euro het stuk = 1500 pizza's voor ong. 12000 euro ! Min de kostprijs van het deeg en het beleg uiteraard, èn de wijn die we erbij drinken Zo ziet het eruit Edited July 13, 2011 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludo Posted July 8, 2011 Author Share Posted July 8, 2011 Meerdere foto's uploaden lukt niet al te best, sorry. Recept voor de pizza: bloem, helft water, zout, gist en als vetstof olijfolie. Zie lijstje één van vorige berichten ivm broodbakken.Deeg rijst eerste maal 30 min. Nadien in stukken van 180 à 200 gr verdelen voor normale pizza, of 150 gr voor de mindere eters, en afgedekt 15 à 20min laten rijzen. Daarna uitrollen, op bakplaat leggen, beleggen en in de oven (houtoven op een 350 à 400°) schuiven (3 à 5 min max) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
veuvecouderc Posted July 8, 2011 Share Posted July 8, 2011 Opbrengst : al minstens 5 jaar wekelijks 6 pizza's gemiddeld aan 8 euro het stuk = 1500 pizza's voor ong. 12000 euro ! Min de kostprijs van het deeg en het beleg uiteraard, èn de wijn die we erbij drinken Tis werkelijk een prachtige oven Ludo, maar jij rekent jezelf wel rijk Pizza's van 8 euro, waar koop je die dan, bij de pizzajuwelier? Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludo Posted July 8, 2011 Author Share Posted July 8, 2011 Hallo Veuvecouderc, als ik je woonplaats zie, Frankrijk, ja.. daar zijn ze wat goedkoper misschien, maar hier in België variëren de prijzen van een pizza inn een pizzeria van 6 to 12 euro. Ik sprak wel van een gemiddelde, dus die 8 euro is er niet veel naast. Ze geven hier echt geen pizza's weg aan drie euro hoor ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
veuvecouderc Posted July 8, 2011 Share Posted July 8, 2011 Hallo Veuvecouderc, als ik je woonplaats zie, Frankrijk, ja.. daar zijn ze wat goedkoper misschien, maar hier in België variëren de prijzen van een pizza inn een pizzeria van 6 to 12 euro. Ik sprak wel van een gemiddelde, dus die 8 euro is er niet veel naast. Ze geven hier echt geen pizza's weg aan drie euro hoor ! Hahaha, hier waar ik woon kun je nergens in de buurt Pizza eten. Voorheen woonde ik in Amsterdam en daar kosten ze nog geen 5 euro, geserveerd met bord en bestek in een overdekt niet al te ongezellig restaurant! Maar ja dat was dan ook geen Pizza Inn! Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 9, 2011 Share Posted July 9, 2011 Heb net even op een thuisbezorg pizza leverancier ( ) website gekeken, en daar kosten ze tussen de 6,99 en de 9,99 Quote Kom 15 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! www.moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marieke Posted July 9, 2011 Share Posted July 9, 2011 Wat gaaf Ziet er erg leuk uit. Groot ook ! Quote ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★ Link to comment Share on other sites More sharing options...
snekermoestuin Posted July 10, 2011 Share Posted July 10, 2011 kan het niet goed zien, maar klopt het volgens je omschrijving dat deze dan op gas werkt, of stook je met hout? Quote Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludo Posted July 10, 2011 Author Share Posted July 10, 2011 Sneeker, de oven wordt gestookt met hout, ong. één kruiwagen per keer. Ik probeer een foto te uploaden van de brandende oven maar het lukt niet lol..... raar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted July 10, 2011 Share Posted July 10, 2011 Wel knap gemaakt dat doe ik je zeker niet na, maar mooi is hij absoluut niet het lijkt wel een lanceer installatie.Voor het mooie had je mischien dat hele apperaat moeten inmetselen met steentjes ofzo, want zo te zien staat hij gewoon centraal in de tuin. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
_*_iris_*_ Posted July 10, 2011 Share Posted July 10, 2011 Ik vind 'm prachtig, ik hou juist van die lanceerinstallatie-look. Die thermometer is ook tof. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludo Posted July 10, 2011 Author Share Posted July 10, 2011 (edited) Jep, nu lukt het. Blijkbaar als de file te groot is lukt het niet. ff verkleind en upload werkt nu. Hier zie je de lanceerinstallatie binnenin. Ik geeft toe, raar zicht in de tuin, maar iedereen die komt merkt onmiddellijk het gevaarte op en dan komen de vragen... "wat is dat voor iets ..?". Mooi omdat het zo raar en lelijk is lol. Geeft niks, het resultaat dat eruit komt telt btw. Heb eens gedacht van een echte houtoven te bouwen, maar dan verlies ik deze rariteit in de tuin en... dan zit ik zeker met serieuze kosten want vuurvaste steen is niet goedkoop, noch een muurtje met dak en pannen. Nee, dit gedrocht mag gerust blijven en als hij versleten is, gewoon naar het containerpark bij het oudijzer.. Edited July 13, 2011 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted July 10, 2011 Share Posted July 10, 2011 Je kan er altijd nog een soort van 'bebossing' omheen bouwen als ware een eigen stekkie voor dat ding. Ik geef t toe het is een lelijk iets maar als ie zo prachtig werk en toch de ruimte zou hebben zou ik ik m ook gewoon gebruiken. Ik ben zeer praktisch wat dat betreft Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted July 10, 2011 Share Posted July 10, 2011 Nou ik geef toe met zo'n fikkie erin en een pizza is mischien dat het goed werkt het belangrijkst !en ook dat je het heus knap bedacht hebt. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludo Posted July 13, 2011 Author Share Posted July 13, 2011 Houtoven twee uur op voorhand..Verplicht blusmiddel bij de hand te hebben Verdelen, opbollen en uitrollenVuurtje naar achter en proper maken van vloerBelegde pizza's erin en een drie min. wachten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted July 13, 2011 Share Posted July 13, 2011 Genieten Ludo, gave foto's! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludo Posted July 13, 2011 Author Share Posted July 13, 2011 Als je op de foto op het scherm lichtjes wrijft, ruik je ze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted July 13, 2011 Share Posted July 13, 2011 Prachtig!! Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 13, 2011 Share Posted July 13, 2011 Oef.. ik heb net mn lunch op, maar zou zo zo'n pizza lusten! Quote Kom 15 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! www.moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted July 13, 2011 Share Posted July 13, 2011 Ziet er heerlijk uit! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts