Ugor Posted August 28, 2017 Share Posted August 28, 2017 Sinds kort zijn we verhuisd naar een woning met daarbij een tuin. De vorige bewoner had daar wat boompjes en planten staan, waarvan we er een paar hebben weggehaald en een aantal hebben laten staan. We hebben andere plannen voor de tuin, maar dat komt later nog. Nu komen er over heel de tuin groene dikke bladeren omhoog en ik kan op internet niet echt vinden wat het nu werkelijk is voor plant. Het lijkt qua omschrijving op Lelietje van Dalen, maar ik vermoed dat het iets anders is. Ik hoop dat iemand hem kan identificeren . Ik heb ook nog een andere woekerende plant, die stond tegen de schutting aan. Deze heb ik meteen vanaf het begin weggehaald, maar komt ook overal omhoog uit dikke wortelstokken. Er staat me bij dat iemand zei dat het misschien een wilde wingerd is, maar ik weet niet of dat wel zo is. Met Google kom ik er ook niet uit. Daar heb ik ook een foto van bijgevoegd. Tot slot bedacht ik me tijdens het typen van deze post dat ik erg benieuwd ben naar de naam van een boompje in de tuin. De bomen herkennen websites geven me telkens niet het juiste antwoord. Hopelijk kan iemand mij wat kennis bijbrengen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted August 28, 2017 Share Posted August 28, 2017 Bovenste foto is aronskelk Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 29, 2017 Share Posted August 29, 2017 1e is dus Arum ( gevlekte aronskelk )2e is Wilde bosrank ( Clematis vitalba )3e is een Wilg. Een kruising met Boswilg mogelijk, zo niet gelijk te zeggen. Maar voor dit soort vragen hebben we dus een apart topic op ons forum, waar je voortaan al je determineer vragen kunt stellen : identificatie-wat-voor-plant-struik-boom-is-dit-t5695-4410.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts