AshaiRey Posted September 15, 2017 Share Posted September 15, 2017 Goedendag, Ik had een geënte meloen dit jaar die heel, heel erg hard ging groeien, grote bladeren en grote bloemen. Nu weet ik dat een meloen vaak op een pompoen wordt geënt dus waarschijnlijk is deze niet goed getopt. Afijn ik heb nu 4 grote vruchten waarvan ik niets weet en ook niet of deze eetbaar is of voor de sier. Heeft iemand een idee? Quote Groetjes,Bram Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted September 15, 2017 Share Posted September 15, 2017 Vermoedelijk eetbaar op het oog. Kun je makkelijk controleren door een klein stukje gewoon zo te proeven. Is dat lekker van smaak (niet zeer bitter, zuur, wrang) dan is het eetbaar. De basissmaak van een pompoen kun je dus rauw heel goed proeven....trouwens pompoen kun je gerust ook rauw eten, al wordt dat weinig gedaan. Voor wat betreft de schil hetzelfde.....is die mals in je mond zo, dan is pompoen met schil en al lekker. Is ze zo hard, dat ze bijna niet lekker te bijten is, dan kun je de pompoen beter schillen. Pompoenen van nu zijn meestal heel mals, inclusief schil. Door te bewaren zullen sommige een wat hardere schil krijgen die niet meer goed te bereiden is, maar andere blijven met schil en al lekker. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AshaiRey Posted September 16, 2017 Author Share Posted September 16, 2017 Bedankt voor de tips.Ik ga de pompoen evalueren. Quote Groetjes,Bram Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts