Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Ruillijstje van Gwen

Gwen

Recommended Posts

Ha,

Na lang nadenken denk ik, jeetje, wat heb ik eigenlijk te ruilen? Want door omstandigheden lopen mijn verbouw- en bouwwerkzaamheden uit en schiet de moestuin erbij in. Maar wat ik wel groot heb gekregen zijn eenden, waarvan en deel nog een nieuw baasje zoekt. En ik heb eitjes in de aanbieding Dus op mijn lijst:

- Mannetjesend/woerd witte Indische Loopeend. Eten graag ongedierte en onkruid. Net als de vrouwtjesenden ideaal als opschoning voor je terrein.

- Mannetjesend/woerd witte Indische Loopeend. Eten graag ongedierte en onkruid. Net als de vrouwtjesenden ideaal als opschoning voor je terrein.

Voor alle eenden geldt dat ze volledig plantaardig GMO- vrij voer krijgn en zijn ontwormd.

Steeds vaker worden eenden ingezet om weilanden waar schapen, geiten, paarden, ezels, enz. lopen schoon te maken van wormen en wormlarven. De bsmettingsgraad van de dieren loopt heel sterk terug op het moment dat eenden de boel schoonhouden. Met de toenemende resistentie tegen ontwormingsmiddelen is de eend in dit geval een hele mooie toevoeging op je ecosysteem.

De eenden kunnen niet vliegen. Je hebt geen angst dat ze hem peren Bij mij lopen ze 24/7 buiten en zijn daardoor al afgehard en gewend om buiten te zijn.

De mest is heel goed voor de planten. Het groeit bij mij als een malle.

Wat wil ik ervoor terug? Doe maar een goed voorstel. De kostprijs en dus verkoopprijs is 35 euro per eend. Gewoon kopen kan ook. Of deels goederen deels uitbetaling.

Gwen