Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Zo ook maar eens een lijstje gemaakt, nog net op tijd

Aanbod

Uitgezaaide planten:

-- Dropplant Agastache After Eight en Golden Jubilee

-- Zeer langbloeiende gele leeuwenbek Antirrhinum braun-blanquettii (heb ook zaden)

-- Hazenstaartje Lagurus ovatus Bunny Tails (eigenlijk 1-jarig, maar komt hier elk jaar wel weer terug en er bloeien er nu ook weer een paar)

-- Nog heel kleine tijmzaailingen

Stekjes:

-- Gouden oregano

-- Japanse wijnbes

-- Doornloze braam Black Satin

Ga nog een poging wagen om ananassalie te stekken. Heb 2 soorten, die in de winter/vroege voorjaar bloeit (Scarlet Pinapple, S. rutilans) en die nu bloeit (Tangerine).

Zaden (Van der Wal) o.a.:

-- Biet Albina vereduna

-- Bloemkool Romanesco

-- IJskruid (Ficoide glaciale)

-- Rode spitskool (Kalibos)

-- Bleekselderij Red giant

-- Rode boerenkool

-- Meiknol Vroege platte Roodkop (bio)

-- Winter kropsla Parella Red

...

Zaden, eigen oogst:

-- Paprika Earliest Red 2017

-- Paprika/Peper Doux tres long des landes 2017

-- Welsh onion 2017

-- Knoflookbieslook 2017

Overig:

-- Perliet

-- P7 en P9 (gebruikt, zelf schoonmaken)

Ik ben op zoek naar

- Paarse framboos Rubus x neglectus Glen Coe (doornloos)

- Roodstelige rabarber

- Vaste groenten

- Oesterblad

- Landwier

- Zeekraal zaden

- Vermiculiet

- Gewichten om kaas te persen

- Pompoenen om te eten, wegens geen oogst..

-----------------------------------------------------------------------

Afspraken

Wie / ik geef / krijg

Appelvrouw/ Golden Jubilee, Gele leeuwenbek, Winter kropsla Parella Red, handdoek en theedoek/ Gewicht, boek

Cupcakje/dropplant Golden Jubilee? /

Angela/zaden Biet Albina vereduna, Bloemkool Romanesco/ roodstelige rabarber?

Ciska/zaden bleekselderij, aardbei Malwina/ vaste rucola, roze oesterzwambroed?

Claudy/zaden rode boerenkool, Kalibos/

Charly/ agastache, kalibos, romanesco / blue hubbard

Goldfish/Japanse wijnbes/ kruisbes

Wortel/gouden oregano / vermiculiet

Jorieke/kruiptijm, tijm/ pompoen, brave hendrik, salie

Henkg// Triple Crown

Koolrabi/zaden bleekselderij Red giant, paprika Earliest Red / lievevrouwenbedstro

Charly, Jorieke, Nasuada, Balkontuinder, Koolrabi, Wortel/melothria voor zaden

aangepast door Gast

Geplaatst:

Ah Anna, ik heb niks van je lijstje want het gewicht al weggegeven aan Jorieke. Ik kijk nog wel even of ik er nog een kan vinden en dan hoor je het...misschien heb ik er nóg een van 5 kilo en dan mag je hem.

Ik neem ook je boek mee.

Mag ik:

Golden Jubilee

Gele leeuwenbek

Winter kropsla Parella Red?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hey Anna,

Ik zou wel een dropplantje willen, welke soort is het lekkerst voor de thee ? Ik heb geloof ik alleen niks van jou lijstje. Misschien kan je nog iets leuks vinden op mijn lijstje ?

Geplaatst:

Mag ik van jou:

Biet Albina vereduna

Bloemkool Romanesco

Vorig jaar ook wat zaden van de biet van je gehad maar de muizen vonden de bieten ook lekker dit jaar dus niets kunnen oogsten.

Ik heb wel rode rabarber maar die staat tussen de rest ik moet even kijken of ik nog kan zien welke de rode is.

Of het moet zijn dat er iets op mijn lijstje staat voor je?

Geplaatst:
  • Auteur

Appelvrouw, dat zou echt super zijn als je nog een gewicht hebt De rest neem ik voor je mee.

Cupcakeje, dan zou ik After Eight doen. Is erg lekker, muntachtig.

Angela, prima. Ik houd me aanbevolen voor roodstelige rabarber. Is het er eentje waarvan de steel echt tot bij het blad rood is?

Geplaatst:

Hey Hey,

Heb je al vaste rucola? Ik heb van een pol, drie kleinere gemaakt maar die zijn inmiddels ook weer geroeid

Geplaatst:
  • Auteur

Ha Ciska, nee die heb ik nog niet. Wil ik wel graag van je overnemen Kan kijken of de uitlopers van aardbei Malwina nog in een potje te krijgen zijn?

Geplaatst:
  • Auteur

Als het je lukt om 'm te vinden, graag!

Geplaatst:

Als er nog blad aanzit komt dat wel goed, was ook makkelijk geweest als ik er maar een of twee had maar heb ooit een heel stuk vol geplant met rabarber.

Geplaatst:

Ik hou niet heel erg van munt smaak, meer van die diepere anijs/ zoethout drop smaak aan gebrek van een betere omschrijving. Staat er iets op mijn lijstje voor jou bij?

Geplaatst:

Sorry Anna, zie reactie nu pas....

Pol is voor jou....en de uitgezaaide zaailingen krijg je erbij

Malwina? Graag......als het lukt dan he

Mag ik ook zo brutaal zijn en vragen om een klein beetje zaden van de bleekselderij? Ik heb wel wat kunnen oogsten, maar weet niet of ze wel goed afrijpen.

Ik heb ook nog een stek (aflegger) van een paarse framboos...weet de naam niet er niet van, volgens zeggen komt hij nog van Thea....(bit had hem ook in zijn seizoen 2017) op een foto staan. Smaak is niet geweldig uitgesproken, wel sappig en apart van vorm en kleur.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Zijn die van jou al rijp Jorieke?

Bij mij hangen er best veel aan maar het steeltje wil nog niet verkurken.

Geplaatst:

Nou de planten zijn zo goed als afgestorven, en de steeltjes en vruchten zijn keihard. Ook kleuren de meesten nu oranje. Echt verkurkt (bruinig geworden) zoals andere soorten zijn ze niet nee. Maar ik weet ook niet of dat gebeurt met zulke donkergroene steeltjes?

Geplaatst:
  • Auteur

Dankje Jorieke!

Iemand nog interesse in een piepjong stekje ananassalie? Ik zag dat er witte stukjes uit de stengel komen van de winterbloeiende Scarlet pineapple. De Tangerine kan ik nu nog niet checken, maar wel overpotten De plant bloeit nu en de bloemen zijn echt lekker!

Geplaatst:

Ik zou wel een gouden oregano stek willen en een paar zaden rode boerenkool. Heb wel vermuciliet voor je. Hoeveel heb je nodig?

Geplaatst:
  • Auteur

Prima, eigenlijk is die oregano inmiddels al een plant Wat kan je missen? Een emmer ofzo of hoe moet ik de hoeveelheid aangeven? Wil het o.a. gebruiken om in voor te zaaien.

Geplaatst:

Oh ok. Ik neem wel een platic zak vol mee. Daar kun je best veel mee inzaaien.

Geplaatst:

Beste Anna,

IK heb wel interesse in:

- Rode boerenkool

- Rode spitskool (Kalibos)

Kijk anders in mijn lijstje, wordt nog verder aangevuld of je iets ziet om te ruilen

Groetjes Claudia

Geplaatst:

He Anna, zag net je pb pas. Tnx! Wil graag je dropplantje ja [emoji3] Zal ik voor jou een blue hubbard meenemen? Dan ben je wel voorzien voor de rest van t seizoen denk ik [emoji6] Paar zaadjes kalibos vind ik ook leuk om te proberen. En als mag ook een beetje romanesco. Puur om te proberen of ik ze lekker genoeg vindt om zelf zaad van te kopen j/n

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Heb je nog Japanse wijnbes? Heb de mijne een paar jaar geleden weggegeven, maar zou dus kruisbesstekels kunnen ruilen voor wijnbes stekels.

Geplaatst:
  • Auteur

Goldfish, heb ik! Dat wordt een stekelige ruil

Charly, deal!

Claudy, neem ik voor je mee.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic