Jump to content

wat te doen tegen vliegen/schimmels

JongeKweker

Recommended Posts

Ik heb in mijn woonkamer meerdere planten opgekweekt. Ik weet dat het niet goed is om ze binnen te hebben, maar ik weet er buiten eigenlijk geen goede plek voor, en daarbij worden ze buiten binnen een dag opgevreten door o.a. slakken. IK baal als een stekker want ze doen het eigenlijk helemaal niet zo goed. Ik geef ze wel eens wat voeding, korreltjes van ecostyle. Na een paar dagen vormt er een schimmellaag over de oppervlakte van de aarde, ziet er goor uit. Daarbij komen er ook heel veel minivliegjes op af. Nu, ik werd om 5 uur wakker, ik had overal jeuk. Ik heb het idee dat de minivliegjes de slaapkamer gevonden hebben. Ze zijn nog niet zo duidelijk zichtbaar maar heb er wel 2 getraceerd. Vreselijk. MIjn vriendin zei ook, als dat zo is dan gaan de planten naar buiten. Ze heeft gelijk, dit is het ook niet. Iemand een tip? Kan ik mijn planten nog redden?

20110530195311.jpg

Shot at 2011-06-11

Deze foto is ruim 2 maanden geleden gemaakt volgens mij. HIer zijn ze in ieder geval nog een stuk kleiner. Tis nu een oerwoud

Oh ja, let niet op entourage. We hebben vorig jaar dit huis gekocht, erg oud (ws 300jr) nu jaren 70 style, we zijn nog flink aan het verbouwen. Dus m.a.w. dit is niet bepaald mijn smaak, op de vloer na dan, die is wel mooi. Maar helaas moet die er ook uit omdat de balkenlaag verrot is.

Nee die fruitvliegjes zullen niet voor de jeuk gezorgd hebben.

Ik zou je plantjes toch maar buiten zetten. Zo wordt het niks en echt gezond is het niet die vochtige aarde met een schimmel laag in de woonkamer. Of in ieder geval plantjes horen buiten en zullen het daar beter doen. Wat slakkenkorrels er rond, eerste dagen laten wennen en een goede ondersteuning en dan komt het wel goed.

Bedankt jorg, ik heb mijn beslissing genomen. Ik ga zo naar buiten met een schep. Heb nog een strookje grond gevonden bij de heg, dus gedeeltelijk beschut. Heb nog slakken korrels. OP hoop van zegen. Gelukkig gebruiken we deze woonkamer nog niet, anders had ik het ook niet gedaan. Hij kan moeilijk gelucht worden. Tis best een flinke ruimte en we hebben alleen maar een keukenraampje dat open kan. Dus ieder morgen ruik je een muffe lucht, komt door de planten. NIet echt gezond. Twijfel alleen nog over mijn komkommers, niet dat ze komkommers geven, ze worden maar 6cm groot en dan sterven ze af. Ik laat het resultaat wel zien hier hahah.