Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten, of ga je zo eten (uit eigen tuin) 2018

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Voor de lunch de pompoenquiche van Brownie. Smullen! Heb het zelf als plaattaart gemaakt, maar verder exact hetzelfde. Zowaar met patio opruimen een zak vol met uien gevonden... Oops. Waten nog prima na de Siberische kou.

Dus nog met eigen uien ook

b76a39cb21bd37d73ff7b4bdb29ee467.jpg

Geplaatst:

Risotto met gedroogde shiitakes uit eigen tuin en champignons uit de winkel. Omdat ik geen witte wijn open had heb ik na het bakken van de rijst een scheut paardenbloemenwijn in de pan gedaan..het lijkt erg goed uit te pakken .

Ook witlof uit de winkel met st Antoinesla uit de kas en veldkers en Lorrainse knoflookbieslook uit de tuin.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

De risotto van gisteren was heerlijk met de paardenbloemenwijn..wie ook vin pissenlit heeft en van risotto houdt, zeker proberen!

Vandaag loempiaatjes zelf gemaakt met feuilles de brick met uit eigen tuin er shiitakes in. Pompoensoep (hokkaido) met de een na laatste prei uit de tuin. Er liggen nog twee tonda`s, een butternut, een delicata, een hokkaido en een valenciano..dan zijn de pompoentjes op!

Geplaatst:

Ziet er goed uit Mellie!

Hier schafte de wok doorgeschoten paksoi uit de kas, zomerprei die de Siberische kou heeft overleeft en nog wat Chinese kool uit de winkel.

Geplaatst:

Kaasbrood, lijkt me wel wat, heb je ergens het recept vandaan?

HIer eten we zuurkool uit de vriezer..ik heb nog drie pakken van een kilo! De zuurkool vanmiddag op de kachel gehad met een theelepel venkelzaad en een stuk spek. Nu de worst erop en nog lekker doorwarmen, het geurt heerlijk!

Geplaatst:

Pompoenen hebben we al lang niet meer helaas. Wel nog wat mooie prei. Dus veel nasi. Mmm!

Aangevuld met paprika, wortel en doppertjes uit de vriezer.

Ik flans daar soms wat satésaus bij; pindakaas, geraspte kokos, ketjap, knof, gedroogd pepertje. Lekkah!

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Ingemaakte pepertjes bij de Turkse bonenstoof gegeten. Een mengeling van allerlei soorten peper. Smaakte erg goed, maar kreeg uiteindelijk maagpijn. Iets te veel pittigheid naar binnen gewerkt...

Geplaatst:

Makreeltje van de markt met gekochte sla maar met veldkers, paardenbloemblad en de eerste hele jonge zevenblaadjes erbij.

Geplaatst:

Oe wat gezond Appelvrouw! Lekker voorjaarsgroen met goeie dosis Omega 3!

Hier spekpannenkoeken met appel en kaas. Gewoon té lekker!!!!

Verder erg op de Chinese tour: beetje zonnebloemolie met sesamolie in een roerbakpan, wat verse gember en teen knoflook er boven raspen (heb zo'n idioot fijne rasp!) en dan eender wat je nog hebt liggen erdoor. Denk aan: hamlapje in snippers, brocolli en wilde spinazie. Of warmgerookte zalmsnippers met doppertjes en prei. Of champignons met worteltjes en spitskool. Afblussen met wat honing en voor je serveert wat sesamzaadjes erover sprenkelen. Mmmmm!!!

Geplaatst:

"gekookt in 10 min" rode kool, appelmoes, aardappelpuree, stoofje, stoofpeertjes, en alles uit de weck en vriezer

Geplaatst:

Klinkt goed m’neer!

Ik had - ook uit de vriezer- goulash á la Borg.

Zit heel veel paprika in; alsof de nazomer je tegemoet springt.

Lekker!

Geplaatst:

Purple sprouting broccoli gegeten voor het eerst. Ik vind hem lekkerder -zoeter- dan normale broc heb ik besloten.

Lees net dit recept met de paarse broccoli. Ik heb ze gewoon gekookt, maar de volgende oogst wordt zo! Lijkt me lekker.

aac3cbd1bb52bcbda907f083fd253d61.jpg

Geplaatst:

Heerlijke groenteschotel met aubergine bleekselderij broccoli tuinbonen en tomaat. Eigen Lorrainse kruiden. Gegeten met een pikant worstje

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...