angela († maart 2025) Geplaatst: 14 maart 2018 Geplaatst: 14 maart 2018 Ik wil ook nog wel een poging wagen Henk. Quote
henkg Geplaatst: 15 maart 2018 Auteur Geplaatst: 15 maart 2018 @Angela: OK, knolselderij is genoteerd. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
henkg Geplaatst: 15 maart 2018 Auteur Geplaatst: 15 maart 2018 Je zaait wat (tijm, op 25 jan, van VanDerWal no. 618):En dan is het een beetje veel.Zonet verspeend naar een grote bloembak.De vier potjes (mijn "afval") zijn voor de zaailingentafel.(Er wordt een plantafstand van 25 x 25 cm aanbevolen. Nou, die plukjes zoeken zelf wel uit wie de sterksten zijn) Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Wortel Geplaatst: 16 maart 2018 Geplaatst: 16 maart 2018 Hoi Henk, mag ik 1 van je "afval" tijm? Quote
henkg Geplaatst: 17 maart 2018 Auteur Geplaatst: 17 maart 2018 @Wortel: OK, 1x tijm Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Nasuada Geplaatst: 17 maart 2018 Geplaatst: 17 maart 2018 Hi,Dank je wel voor je aanbod mbt de wilgen , Mocht je nog een rozemarijn stekje hebben dan houd ik mij ook aanbevolen.kijk je ook nog even op mijn lijstje?Zal hem een deze dagen updaten. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
henkg Geplaatst: 17 maart 2018 Auteur Geplaatst: 17 maart 2018 @Nasuada, ja, wilg. Maar ik vroeg: wil je kronkel. gewoon, of beide?Kronkel is decoratiever, en lekkerder voor konijnen (zegt men).Gewoon past -in een lange rij langs een sloot, en t.z.t. klassiek geknot- beter in het landschap, denk ik. Heel vreemd dat daar nergens wilgen staan. Te droog? of mag het niet van het waterschap ivm schonen van sloten? Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Nasuada Geplaatst: 17 maart 2018 Geplaatst: 17 maart 2018 Heel graag de gewone recht toe recht aan. Ze staan er wel, alleen ik ken niemand die ze knot en overheeft. Degene die hier in de buurt staan zijn ook niet geknot. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
appelvrouw Geplaatst: 5 april 2018 Geplaatst: 5 april 2018 Henk, geef de lavendeltjes maar aan een ander, we zullen er niet zijn. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
henkg Geplaatst: 5 april 2018 Auteur Geplaatst: 5 april 2018 @Jet: komt goed, ik neem in augustus een paar lavendeltjes mee naar NOF. @All: Nog twee setjes a 10 stuks kleine knolselderij zaailingen beschikbaar. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
henkg Geplaatst: 6 april 2018 Auteur Geplaatst: 6 april 2018 Last minute aanbod:3 x 4 aardbei Ostara. Nu 2e jaars (frigostekken Duivenvoorden, van vorig voorjaar). Wegens overcompleet.Je krijgt ze zoals je ze ziet, zo uit drie Bato-bakken gekieperd. Ik geef ze -tot de MTFD- nog wel een beetje water.Deze dus: Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Anna3 Geplaatst: 6 april 2018 Geplaatst: 6 april 2018 Zijn er nog knolselderijzaailingen beschikbaar? Quote
henkg Geplaatst: 6 april 2018 Auteur Geplaatst: 6 april 2018 Anna, je hebt geluk. Vorige week wilde ik het restantje weggooien. Toch maar even snel verspeend naar een bakje (ca 25 x 15 x 5).24 stuks. Als je een bakje meeneemt kun je er 12 uitscheppen.De allerlaatste 12 in dat bakje gaan naar de zaailingentafel. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Nasuada Geplaatst: 6 april 2018 Geplaatst: 6 april 2018 Mijn aardbeitjes die ik vorige mtfd van Circa heb gekregen zie ik nog niet opkomen. Dood of misschien komt het nog? Ik had ze tussen de knoflook staan.Heb wel interesse in paar plantjes.Heb je ook al iets van mijn lijstje? Anders wijntje, biertje? Of iets anders te snacken of happen? Quote https://www.deblijehoeve.nl/
angela († maart 2025) Geplaatst: 7 april 2018 Geplaatst: 7 april 2018 Henk heb je nog een rozemarijn? Die van mij is gesneuveld. Quote
henkg Geplaatst: 7 april 2018 Auteur Geplaatst: 7 april 2018 @Nasuada: ik neem de Ostara's voor je mee. Ruil voor alles: 1 biertje: 1x Westmalle Tripel, of 1x Rochefort 10, 33 cl.@Angela: één rozemarijn, genoteerd. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Anna3 Geplaatst: 8 april 2018 Geplaatst: 8 april 2018 Fijn Henk, heb ik ook eens geluk Zal een bakje meenemen. Kan ik nog iets voor jou meenemen? Quote
henkg Geplaatst: 10 april 2018 Auteur Geplaatst: 10 april 2018 @Anna3: Nee, ik hoef niks terug. Een volgende keer misschien andersom. Vandaag was wilgjesdag.@Nasuada: Teentjes knippen was een makkie. Ik heb ze opgebonden en in een soort van vaasje gezet: @Wortel; Claudy: Hier het totaal aan kronkelwilgkonijnenknaagspul (waarom kent de spellingscontrole dit woord niet?), gaat in de schaduw, vochtig: Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Nasuada Geplaatst: 14 april 2018 Geplaatst: 14 april 2018 woow Henk...mooi bossie Dank je wel. Ik zal zo langs de slijterij gaan op zoek naar een lekker flesje voor je.en natuurlijk haal ik er dan ook een voor mij om te proeven hahaha. Tot morgen. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
henkg Geplaatst: 17 mei 2018 Auteur Geplaatst: 17 mei 2018 Hoe staat “mijn” knolselder er nu bij, bij jullie?Eens gegeven blijft gegeven, of je ze als slakkenvoer of konijnenvoer gebruikt: prima.Hier en nu:Tot nu is het het makkelijke gedeelte. Na uitplanten (dat doe ik komende week) de slakken, en daarna voorkomen van doorschieten en andere ellende. Dus, toch nieuwsgierig: Hoe staat “mijn” knolselder er nu bij, bij jullie? Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
angela († maart 2025) Geplaatst: 17 mei 2018 Geplaatst: 17 mei 2018 Die van mij is iemie minie en een is er dood. Ik heb ze al even uitgeplant.Voed jij ze bij? Quote
henkg Geplaatst: 18 mei 2018 Auteur Geplaatst: 18 mei 2018 @Angela: Nee, niet bijgemest, wel vrij vroeg overgepot naar P9-achtig formaat.Ze hebben eerst in huis gestaan, en sinds 13 april in de foliekas.Ik had wel de mooisten zelf gehouden, maar het scheelde echt weinig met de weggevers.De eerste 12 staan nu net in de volle grond. Met de tweede 12 wacht ik nog even. Eerst maar eens zien hoeveel van deze slakkenmagneten er na een paar dagen nog staan.Het wordt wel tijd om uit te planten. Te zien aan de doorworteling van het fotomodel rechtsonder: Wat moet ik nu met 24 knollen? Nou, het is eerst nog maar de vraag of er ook maar eentje opgroeit tot een mooie knol. En als ze bijna allemaal groot worden, dan heb ik een paar leuke weggevertjes. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
angela († maart 2025) Geplaatst: 18 mei 2018 Geplaatst: 18 mei 2018 Ik heb ze eigenlijk uitgeplant nadat ik ze van jou kreeg.Laat ik ze volgende keer ook langer in een potje staan todat het wat meer plant is. Quote
Ciska Geplaatst: 19 mei 2018 Geplaatst: 19 mei 2018 Die van mij staan al een weekje in de volle grond.....nog geen vraat. Ik heb ze ook naar aanleiding van een post van Henk langer in hun potje laten zitten. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.