Ludo Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 Het lijkt zo gek niet of men probeert vanalles. Zo ook ik, na wat googelen een rare manier van aardappelen planten tegengekomen, nl. in opgestapelde autobanden die stelselmatig ngl. de patat groeit, verhoogt wordt. Het resultaat leek me niet wat men ervan verwachtte, maar toch. Als het iets geks is probeer ik het stande pede ook, kijk maar, juist geplant, niet in autobanden waarvan je nadien moeilijk afgeraakt, maar in enkele pvc-buizen van 30 cm.Buizen op grond in losse grond drukken. --- Aardappel(en) inleggen.Laag compost erin, gieten en wachten tot ze bovenkomen. Stelselmatig compost bijvoegen ngl. de aardappel groeit. De hoop is dat de plant altijd maar meer zijscheuten aanmaakt en dat er bij het rijpen van de plant, zo'n 10 kg patat aan één struik hangt.. Haha, we zullen zien... binnen een zestig dagen Ik ga wel nog wat verder met de test. In eerste buis 1 plantpatat, in tweede drie en in derde ook één, maar ik ga nadien bij toevoegen van compost, weer een plantpatat wat hoger in de buis leggen, enz... tot in den hemel lol. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted July 24, 2011 Share Posted July 24, 2011 Ik vind het wel grappig..en misschien gemakkelijk oogsten? Ik ben benieuwd! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted July 24, 2011 Share Posted July 24, 2011 Zeker leuk, lekker strak ziet het eruit.Werkt vast wel denk ik ook. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guus D Posted July 24, 2011 Share Posted July 24, 2011 Zo kun je je aardappels makkelijk oogsten, en je hebt volgend jaar geen last van aardappelplanten die per ongeluk zijn blijven zitten. Gr Quote Omdat het kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludo Posted July 24, 2011 Author Share Posted July 24, 2011 Idee is niet slecht maar zoals ik al kon zien op Youtube geeft het niks meer aardappelen.... we zullen zien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted July 26, 2011 Share Posted July 26, 2011 Ik vind het een leuk idee en ga het ook uitproberen. Ik heb laatst trouwens iets dergelijks gezien bij een wijnboer op de Sint Pietersberg in Maastricht; Die had allemaal pvc buizen rond de jonge planten staan. Volgens hem bleven zo de konijnen eraf Ik vraag me alleen af hoe het zit met het water; drogen de planten niet makkelijker uit omdat het water de bodem inzakt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted July 26, 2011 Share Posted July 26, 2011 Ja denk ik wel dat de grond eerder uitdroogt, aan de andere kant nu bv met al die regen is weer ideaal dat ze niet zo nat staan. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted July 26, 2011 Share Posted July 26, 2011 Slim bedacht Ludo!Hopelijk wordt het wat, ik ben benieuwd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pet Posted August 4, 2011 Share Posted August 4, 2011 Ik heb dit jaar voor het eerst een aardappelbox uitgeprobeerd, zoals http://www.makkelijkemoestuin.com/aardappelen.html.Ik heb hem net gisteren leeggehaald en er waren alleen aardappelen aan de onderkant gegroeid, maar na flink googlen heb ik toch nog wat dingen gevonden, waardoor ik het volgend jaar nog een keer wil proberen:= 25 gram/m2 kalium bij poten en nog een keer na een paar keer aanaarden= Steeds aamvullen met compost = Aanaarden voordat de plant 10 cm hoog is. Na 10 cm wordt de stengel echt stengel en kan geen wortels meer maken. = Zover aanaarden dat alleen de topbladen nog boven steken. = Regelmatig (iedere 2 dagen) veel water geven, niet steeds een beetje. Maak een watergat in de bodem. Als het water daaruit komt is het genoeg. Ik heb in ieder geval te lang gewacht (door een weekje vakantie) met de eerste keer aanaarden, dus ik hoop dat volgend jaar wat meer op wil leveren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annette Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Ik was wel benieuwd hoe het geworden was met de aardappels, Ludo ?Heb je foto's ? groetjes Quote http://www.doudou-creaties.nlhttp://www.epipen-tas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludo Posted August 29, 2011 Author Share Posted August 29, 2011 Ik had "gepoederde" aardappels genomen, daar ik geen andere meer had. Eén ervan heeft scheuten gezet en ziehier hoe hoog de plant al staat. Nu laat ik hem doorgroeien tot hij verwelkt en ik kan zien wat er in de buis zit. Hopelijk 50 kg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 30, 2011 Share Posted August 30, 2011 Ik zou dan een 5 voor die nul schrijven op de zijkant van de buis....dan weet die plant wat er van hem verwacht wordt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludo Posted August 30, 2011 Author Share Posted August 30, 2011 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted November 17, 2011 Share Posted November 17, 2011 En wat is de opbrengst geworden??? Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts