bart646 Geplaatst: 21 januari 2018 Geplaatst: 21 januari 2018 (aangepast) Pb voor info of het bestellen Kwee; robusta €6Nashi: shinko €5Peer Uta en pondspeer €5Uiensoepboom €5Zwarte bessen ziekte vrij ( waaronder blanka) Rode bes jonkheer van tPerzik/nectarine snowdrop of fruteria of beide €7,5Pruim boeren wit €3Lotus stekken 3 februari 2018 aangepast door Gast Quote
Goldfish Geplaatst: 21 januari 2018 Geplaatst: 21 januari 2018 Uiensoepboom.... nooit van gehoord, maar erg grappig. Helaas geen ruimte . Quote
weknow Geplaatst: 21 januari 2018 Geplaatst: 21 januari 2018 https://voedselbos.arborealis.nl/catalog/kruinlaag/toona-sinensis.tosinens.html Die moest ik ook even opzoeken, Goudvis. Maar de Toona, die kende ik wel. Wordt in voedselbos ook gebruikt als stikstofbinder. Ga je lijstje bekijken, Bart. Stuur je nog een PB eventueel. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
bart646 Geplaatst: 22 januari 2018 Auteur Geplaatst: 22 januari 2018 De uiensoepboom prima te gebruiken vooral als je hem jaarlijks bij de grond terug zet(50cm). Krijg je heerlijke spruiten en word bij max 2m Quote
Goldfish Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 (aangepast) Zal kijken naar een standplaats. Aan wat voor afstanden tot andere (fruit)bomen en grondsoorten moet ik denken? Komt in elk geval op de voorlopige kooplijst daar in petrischaaltjes en ook sommige muismodellen het interessante anti-kanker effecten heeft, inclusief tegen de vorm die ik van nabij ken. Heeft ook een erkende plaats in de Chinese traditionele geneeskunst. In het slechtste geval heb ik een goede maaltijd, in het beste geval een goede maaltijd en weer 0.0x procent meer kans, 26 januari 2018 aangepast door Gast Quote
Mellie Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 @Charly misschien ook een tip voor jou Quote
bart646 Geplaatst: 3 februari 2018 Auteur Geplaatst: 3 februari 2018 @ goldfish hier staan ze 3 m uitelkaar Verder is het een leuke smakelijke plant Quote
Mellie Geplaatst: 10 maart 2018 Geplaatst: 10 maart 2018 Jaaaa ze zijn binnen! Ze zien er nu al goed uit zeg. Heel erg bedankt Bart! Quote
Goldfish Geplaatst: 13 maart 2018 Geplaatst: 13 maart 2018 Ook ik ben een tevreden klant! Het is prettig zaken doen met Bart. Quote
Spitskool Geplaatst: 23 april 2018 Geplaatst: 23 april 2018 De uiensoepboom prima te gebruiken vooral als je hem jaarlijks bij de grond terug zet(50cm). Krijg je heerlijke spruiten en word bij max 2m Kan je hem dan echt als struik handhaven? Of wordt het een hele dikke, brede struik als je dit doet? Ik las ook ergens dat je de Toona kunt knotten. Interessant. Ik ben erg geïnteresseerd in deze boom, maar heb echt geen ruimte voor een hoge boom. Dus als de Toona echt binnen de perken gehouden kan worden... Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
mastert Geplaatst: 24 april 2018 Geplaatst: 24 april 2018 Ook ik ben super benieuwd naar het knotten, of snoeien van de Toona chinensis. Ik heb er nu twee in de pot zitten, en ze blijven dan klein, ongeveer anderhalf meter, na drie jaar. In China wordt hij traditioneel gebruikt in gebakken ei. Echt een aanrader!Ik heb ook een filmpje op youtube gezien, waarin hij helemaal kaal geplukt is, door het gebruik in de keuken. Die boom is ook niet te groot, ongeveer twee meter!? Misschien is het moeilijk voor de boom, om te groeien zonder blad? Quote
bart646 Geplaatst: 26 april 2018 Auteur Geplaatst: 26 april 2018 Mijn toona is uitvekocht. Mijn ervaring is dat als je hem laag knot of terug snoeit hij 2/3 m word en 1 m doorsnee qua struik. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.