Jump to content

Schimmel op paprika?

Lisa

Recommended Posts

Vandaag vreemde vlekjes op twee van m'n paprikaplanten gesignaleerd. Ik heb de beeldbanken door gestruind maar kan niets vinden wat (mijns inziens) overeenkomt.

Iemand een idee wat voor ziekte dit zou kunnen zijn. De andere planten lijken er nog geen last van te hebben.

De laatste tijd vallen ook de nieuwe bloemetjes/vruchtjes van de planten af, ze worden geel en vallen er dan vanzelf vanaf. Ik dacht dit een soort zelfregulering was omdat de plant anders teveel vruchten zou krijgen. Zou dit echter een symptoom kunnen zijn i.p.v. zelfregulering?

resized_656_9a9c9afb9f9f26d62028d8046a918a64.jpg

resized_656_94e31d5405d83c996c9ad2c259d6b9c2.jpg

Edited by Guest

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Lisa,

Ik denk niet direct aan een schimmel. Zover ik het kan beoordelen zijn het gewoon beschadigingen aan het blad , bijv door felle zon en waterdruppels of misschien zelfs insecten.

De bloemetjes vallen af als: ze niet bevrucht zijn; te hoge of juist lage temperaturen; te veel/weinig vocht; of zoals je zegt als er al te veel vruchten aan de plant zitten.

Bedankt Jorg, daar had ik niet eens aan gedacht, beschadiging door zon of waterdruppels. Ik zag witte plekjes en ik denk meteen aan een doemscenario, schimmel op de paprika's. Ik zal wel extra een oogje in het zeil houden maar hopelijk is er dus niet zoveel aan de hand.

Wat betreft het afvallen van de bloemetjes/vruchtjes, ik denk dat de belangrijkste oorzaak zelfregulering is. Aan elke plant zitten nu minimaal 8 paprika's, vaak zelfs 10.

Ik ben blij dat de plant het zelf doet, dan hoef ik zelf geen bloemetjes te killen.

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.