Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb nu vier jaar japanse wijnbes staan en bij mij woekert hij niet ondergronds. 

Alle frambozen zijn na een jaar wel verwijderd, vanwege woekeren. Meer dan een meter per jaar. Ik moest mijn grasveld openwerken om ze eruit te halen. 

Geplaatst:

Eerder framboos dan Japanse wijnbes, die hebben hele duidelijke rode stekels over de hele tak. Aangezien daar ook geen variëteiten in bestaan weet ik zeker dat het geen wijnbes is. Voor een braam zijn de doorns te fijn dus mijn stem gaat naar framboos. Natuurlijk is een foto uit de zomer een stuk beter. :)

Geplaatst:

Maar een tayberry (zoals op het kaartje stond) is het dat sowieso niet? En bladeren komen eraan, maar nu heb ik daar nog geen foto van. Het blijft zo wel een mysterie!

Geplaatst:

Tayberry kan ook zeker, maar er zijn veel verschillende frambozen met verschillende hoeveelheid stekels en kleur. De tayberry ligt daar dicht tegenaan, dus ik sluit tayberry niet uit. De vruchten die er dit jaar aan komen gaat definitief uitkomst geven dus geef ons anders tegen de zomer nog eens een nieuwe foto. ;)

• Like 1
Geplaatst:

Bedankt voor jullie reacties allemaal! Dat geeft de burger moed :). Ik was eerder zoveel tijd kwijt met het in toom houden van frambozen...😅

Geplaatst:

Omdat ik nu nog steeds benieuwd ben wat mijn plant nu is en ik vandaag een blad zag verschijnen, deze maar meteen op de foto gezet voor deskundige analyse. Toch een framboos?20220209_151236.thumb.jpg.23c7232970ef83598f8fd9422868892f.jpg

Geplaatst:

Ik waag me er niet aan om op basis van het blad te zeggen of het een hybride of een framboos is. Vooral omdat je zoveel rassen hebt met net iets andere eigenschappen. Dus het zou nu een gok zijn, zodra er een vrucht gaat groeien zal het snel duidelijk zijn. In ieder geval een framboosachtige maar zo ver waren we natuurlijk al. 😄

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...