tuinLB Posted February 23, 2018 Share Posted February 23, 2018 Afgelopen december een boekje gekregen over inmaken en bewaren. Hierin stond onder andere een "recept" voor een frambozenlikeur en deze wil ik gaan maken, maar hierbij gebruiken ze lievevrouwebedstro en dat heb ik niet in huis. Wat zou ik kunnen gebruiken als vervanger van lievevrouwebedstro? Of waar kan ik makkelijk aan lievevrouwebedstro komen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted February 23, 2018 Share Posted February 23, 2018 Je moet even denken welke smaak je lekker vind. Lievevrouwe bedstro geeft naar mijn smaak iets vaags amandeligs aan de confiture gelei of likeur. Dat plus nog een smaak die ik niet kan omschrijven. Kruidig. Ik zou geen citroenachtige kruiden doen,(alhoewel een stukje bio-sinaasappel niet gek zou kunnen zijn) maar je kunt bv denken aan lavendel, dahlia( die smaakt is bijna niet terug te vinden), gember ( wat sterker) of munt..In de bossen gaat de lvb wel aan de groei, kan je niet even wachten? Quote Waar de mol is is er hoop! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuinLB Posted February 24, 2018 Author Share Posted February 24, 2018 Ja ik zou in principe wel even kunnen wachten maar wilde eigenlijk 2 varianten maken 1 met en 1 zonder lvb. Ik wist alleen niet zo goed wat ik het beste kon toevoegen ipv de lvb. Dan voor de tips. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts