Anonienke Geplaatst: 21 maart 2018 Geplaatst: 21 maart 2018 Hoi. Ik heb gister het eea verspeend. Komkommer Biet etc was al een cm of 5. Elk plantje in een apart groter turfpotje. Nu zijn sommige plantjes al wat hoger en heb ik er en sateprikker langs gedaan. Het plantje probeerde ik met touwtjes en binddraad met metaal erin aan het stokje te maken maar dat valt omlaag natuurlijk. als ik het straks die niet maar dan zit het helemaal strak aan het steeltje. hoe doen jullie dat? fotos? Groetjes Groetjes. Quote
pippi Geplaatst: 21 maart 2018 Geplaatst: 21 maart 2018 Als je plantjes van 5 cm moet ondersteunen zijn ze waarschijnlijk doorgeschoten door te weinig licht. https://www.mooiemoestuin.nl/zaailingen-te-lang-en-te-dun/ Quote
speets Geplaatst: 21 maart 2018 Geplaatst: 21 maart 2018 als ik het straks die niet maar dan ... Misschien zelf even een foto plaatsen, dan begrijpen wij beter wat precies het probleem is Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
speets Geplaatst: 22 maart 2018 Geplaatst: 22 maart 2018 O ja, en ook te vroeg gezaaid, werd elders al gezegd. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Waaslander Geplaatst: 22 maart 2018 Geplaatst: 22 maart 2018 Hoi. Ik heb gister het eea verspeend. Nu zijn sommige plantjes al wat hoger en heb ik er en sateprikker langs gedaan. Je heb ze gisteren verspeend en moet ze nu al ondersteunen ? Hoe diep heb je deze dan geplant ? Als je plantjes aan de lange kant zijn bij het vespenen plant de plantjes wat dieper tot bijvoorbeeld een cm van de onderkant van de kiemblaadjes . Doe dit met alle plantjes enkel heb ik vragen met wortel/knolgewassen maar deze zaai ik niet voor dus geen ervaring mee (word ook afgeraden om deze te verplanten) . Waarom heb je deze al verspeend ? Met het eerste maal verspenen word normaal gewacht tot dat de eerste echte blaadjes aanwezig zijn. Wil je de sterkste planten nog redden temperatuur om laag en hoeveelheid licht omhoog . Quote
Bit Geplaatst: 22 maart 2018 Geplaatst: 22 maart 2018 Wat Waaslander zegt, maar nog wat sterker : je kunt deze komkommerzaailingen zo diep verpoten, dat de zaadlobben op de grond liggen; alles daaronder maakt nog nieuwe wortels ( geldt bv ook voor tomaten ( die nog dieper kunnen zelfs ) Bij veel zaailingen kan dat, en geeft lekker stevige jonge planten.Maar inderdaad; wel meeer licht geven. en temperatuur niet te hoog. Kortom: al je vensterbanken in huis, vol met losse potjes komkommerplanten en/of veel weggeven.Of nog beter : veel later pas gaan zaaien bij komkommer. Dingen kunnen straks hard gaan hoor. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.