Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe geven jullie tomaten(of andere planten, in de serre) water?

Als ik altijd op de grond watergiet komen wortels bloot te liggen na een tijd.

Daarom geef ik water via plantpotjes die ik in de grond rond de tomaat steek.

Bestaat er een betere manier?

6jGXhNv.jpg?1

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Eh... ik geef géén water... Alleen in het begin even en dan moeten ze zelf maar op zoek. De grond eronder is nat zat bij ons. Mocht er droogte komen en ze gaan hangen krijgen ze gewoon een plens aan de voeten maar afgelopen jaar is dat niet nodig gebleken.

Geplaatst:

Ik graaf 2 literflessen in, diep zodat het water ver bij de wortels komt. En ik probeer net als Erny weinig water te geven..ik geef in het begin na het planten en geef met voeding. In augustus geef ik eigenlijk helemaal niks meer of de planten moeten slap hangen.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst: (aangepast)

Oei,dan doe ik het al jaren anders.

Tijdens de zomer als het heel warm is, geef ik bijna dagelijks water en als het minder warm is zo'n 2 keer per week.

Maar dat kan ik dus serieus terugschroeven.

aangepast door Gast

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Ik heb een gleuf gemaakt die lager staat dan de rest van de serre. In de gleuf staan de planten. Deze staan +-30 cm lager. Ik geef water in de buurt van de tomaten. Zoals de andere geef ik in het begin enkel water. Daarna eerder maandelijks met vloeibare meststoffen. Sommige tomaten hebben bij mij wel eens last van neusrot. Ik zou eens een test moeten doen of dit vermeden kan worden doormeer water te geven , maar op zich valt de schade wel mee. En vooral minder werk

Wat je zelf kweekt, smaakt steeds beter!

Met onze moestuinvereniging verdelen we zakjes zaad voor 1 euro-> http://www.detuinschuur.be/zaden

Wij verdelen nu ook de zaaiagenda van Diana.

Geplaatst:

Hier ligt een zweetdarm enkele cm onder de grond .

Ik geef wel beperkt water voor de tussenteelten . In het voorjaar passen er tussen de kleinere planten wel nog wat tussen en najaar als onderste bladeren zijn verwijderd ook .

Geplaatst:

Nu staan er 6x kropsla en 6x andijvie telkens in de rij midden tussen waar een tomaat moet komen . Het middelste bed is 1m20 aan de buitenkanten komen telkens een rij tomaten en in het midden volgende week een rij boterbonen die volop aan het kiemen zijn (als test voor vroege boontjes). Vorig jaar hebben er wortels tussen gestaan begin van het seizoen (zaai januari)

DSCF619065561523730677.JPG ijzeren boogjes daar ligt de zweetdarm dus aan de buitenkanten en eens in het midden .

In het najaar ook wat bladgewassen normaal .Weet nog niet wat het dit jaar gaat worten .

De testplant vroege courgette daar komt langs beiden kanten een paprika te staan dit jaar .

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...