Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste moestuinliefhebbers,

Ik ben een man van 33 jaar, heb een vrouw en 5 kinderen onder de 10 jaar.

Ik ben het derde jaar in gegaan van mijn 100 vierkante meter moestuin en heb er best veel plezier in. Ik moet voor de moestuin de straat oversteken, dat is lekker dichtbij.

Ik haal rond januari meestal een kar of 2 van 2 tot 3 jaar oude stalmest bij een oom die boer is. En dan kan het werk beginnen.

Ik ben iemand die wel van uit proberen houd. Zo houd ik in het voorjaar in de gaten hoe de kans op vorst verloopt, en begin ik soms half maart al aan een bonenheg. Ik prik de stok dan door een broodzak zodat ik die eventueel nog naar beneden kan trekken voor lichte nachtvorst. Ik heb de bonen nu ongeveer 15 cm hoog staan (cobra)

2 jaar geleden heb ik als grap 1 augustus nog nieuwe bonen bij de staak gelegd, hij stond er toch nog, en in november de laatste bonen vers gegeten, toen viel de eerste vorst erg laat.

Ik ben iemand die geen bestrijdingsmiddelen gebruik, dan is de oogst maar wat minder.

Ik heb elk jaar ongeveer 20 m2 aan aardappels staan. Ik doe altijd de vroege aardappels (frieslanders)

Aardbeien heb ik in antiworteldoek staan, 1,5 x 4 meter, waarbij ik elk jaar de helft vervang en af en toe op een andere plek begin. Ik heb ook altijd een rij met frambozen.

Water geven doe ik via een handpomp met zo’n zwengel.

Vragen? Vragen!

Geplaatst:

Ik heb nu 2,5 kg kleintjes

30 tot 35 cm uit elkaar en dan rijen van 55 cm uit elkaar.

20 m2 is een inschatting, het is ongeveer een kwart van mijnt tuin. Kan ook een paar m2 meer zijn.

Geplaatst:

5 kids onder de 10 en dan nog tijd om zo leuk te experimenteren op je moestuin! Respect hoor!

Welkom op ons gezellige forum.

wees bevriend met kleine dingen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...