Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Voorstellen (En een vraagje)


Douwey

Aanbevolen berichten

H2018050714445911251525697674.jpgoi allemaal,

Sinds dit jaar ben ik begonnen met wat dingen zaaien zoals rucola, Spaanse peper en aardbeien. Sinds vandaag heb ik het kasje op de foto. Hoewel het dus nog erg klein is voor een moestuin ben ik erg benieuwd naar tips. Kan ik bijvoorbeeld het kasje in de volle zon laten staan? En vanaf wanneer moet je plantjes uitpoten?

Gr

Douwey

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Douwey,

 

Ik denk dat het nu wel heel érg heet wordt in jouw kasje. Leg er maar een thermometer in, meten is weten.

Ik zou hem aan de zijkanten open doen. Of aan de voorkant, maar kijk uit voor zonnebrand.

 

En laat even een foto zien van de planten die uitgepoot moeten worden, dan weten we waar we over praten

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ai, dat ziet eruit als een kerkhof! Ook zonder kasje was dit denk ik niet helemaal goed gegaan; kleine bakjes drogen zo uit, en er is nogal wat zon. Met vorst heb je ook een probleem; bakjes bieden minder bescherming.

Met een kasje van vliesdoek inplaats van plastic was dit minder snel mis gegaan. Het lijkt verloren. Misschien dat er een nog niet ontkiemd zaadje gaat ontkiemen, maar wat gebakken is ben je kwijt. Leergeld betaald.

 

Ik vind de tijd laat genoeg om alles uit te planten, maar ik ben een paar nachten terug wel wat plantjes kwijtgeraakt door de vorst. Dat kan nog steeds gebeuren. Ook een temperatuur die in één keer van 20 naar 5 gaat kan makkelijk plantjes als tomaat en leden van de komkommerfamilie de kop kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leergeld ja

 

Zaailingen niet in de volle zon, zeker niet als het zo heet is.

Spaanse peper is nu eigenlijk te laat, beter februari-maart binnen zaaien.

 

Diep ademhalen en opnieuw beginnen.

Of plantjes kopen

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...