Jump to content

Rabarber langs knoflook

Recommended Posts

Hey ik heb sinds january een moestuin.

Nu heb ik direkt toen ik de grond kreeg knoflook geplant alleen heeft de oude eigenaar erlangs rabarber geplant. Ik wist dit niet natuurlijk en nu groeit mijn knoflook erg slecht ziet er beetje uitgedroogd futloos uit. Kan ik de knoflook nog verplanten en trekt dit dan bij (ik neem aan dat dit door de rabarber komt die erlangs staat)

Ik zou het niet doen, de knoflook begint normaal nu toch al de zeilen te strijken, het zou best eens helemaal gebeurd kunnen zijn als je nu nog gaat verplanten.

De totale groeitijd van een knoflook is iets van 8 - 9 maanden of zo, bij een poottijd in de herfst. Je hebt later gepoot, maar de oogst valt daardoor niet later, alles blijft eerder wat kleiner. Door de concurrentie van een voeding slurpend gewas er vlak naast blijven je bolletjes ook kleiner. Ik zou accepteren dat het zo is gegaan. Ik raad je aan komend seizoen gewoon weer knoflook te doen, want het is een makkelijk gewas, en als je wat vijven en zessen hebt omdat je de tuin nog moet leren kennen dan kom je met knoflook toch makkelijker aan een voldoende.