japie101 Posted May 26, 2018 Share Posted May 26, 2018 Ik heb een aantal jonge fruitbomen (appels en peren, laagstammig) die nog niet hebben gedragen maar het wel heel erg goed doen.Dan bedoel ik dat er gezonde groei is en veel groei, veel scheuten op de gesteltakken.Zo goed dat ik denk dat ik er iets mee moet, bijv. zomersnoei. Ik lees over innijpen van scheuten etc Op de foto een gieser wildeman ook die sterke groei heeft. Wie kan wat tips geven, wanneer moet ik iets doen met deze nieuwe scheuten, en wat doe ik dan exact, op hoeveel bladeren snoeien of innijpen.De bloemknoppen van volgend jaar worden in de zomer gevormd dus mag ook niet te laat denk ik dan. Alvast bedankt voor het meedenken Quote als het niet kan zoals het moet, dan moet het zo als het kan Link to comment Share on other sites More sharing options...
tielse flipje Posted May 27, 2018 Share Posted May 27, 2018 Misschien heb je hier iets aan. Natuurlijk gaat dit over leifruitsnoei en niet over laagstammen, maar het geeft wel een goed idee van de snoei gericht op vruchthout. http://opleid.info/om-te-voorkomen-dat-de-kennis-van-leifruit-snoeien-verloren-zo.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts