Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Planten kapot na sproeien onkruidverdelger

Recommended Posts

Deze morgen zag ik dat mijn buurman zijn gazon gesproeid heeft tegen onkruid!

Tussen de buurman en onze tuin staat een houten afsluiting!

Het rook wel heel erg naar die onkruidverdelger.

Deze avond ga ik mijn aardbeiplanten en tomatenplanten water gaan geven en zie ik dat deze allemaal met de bladeren naar beneden hangen, zowel de aardbeien en tomatenplanten!

Deze morgen stond nog alles zeer mooi nu al de bladeren naar beneden.’

Mijn vraag is dan ook, kunnen de planten dit ook opnemen door de geur die verspreid wordt in mijn tuin?

Ik weet niet of ik er goed aan gedaan heb maar heb al mijn planten en bladeren besproeid met water in de hoop.......

Ik ben naar de buurman geweest en was een onkruidverdelger tegen onkruid in het gras!

Bij mij laten ook veel planten in de middag hun blad hangen door de warmte.

Als ze vroeg op de ochtend hun blad laten hangen dan is er iets anders aan de hand.

Ik neem aan dat ze er al een paar weken staan.

Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop .

De kleinste met de grootste keuze.

http://www.windindewilgen.nl

Deze staan er idd al enkele weken, maar het is nu bijna 2 weken hier zo warm, krijgen elke dag water, en dit is de eerste keer dat ik dit voor heb, de planten staan altijd in volle glorie, en nu dat de buurman gesproeid heeft liggen plots de bladeren en stengels plat. Ik heb er net eens een foto van genomen en het ruikt nog steeds sterk naar dat spul buiten!DDDDED2C-F599-4A71-A58E-8C0861DF7EE316051527531936.jpeg

Zelf ben ik niet zo van onkruidverdelgers enz.

Logisch nadenkend wil buurman wel zijn onkruid dood maar NIET ZIJN GRAS en zijn andere planten, als hij die heeft.

Dus zal hij iets gebruikt hebben wat door de wortels wordt op genomen.

Maar ik heb hier geen ervaring mee en mijn buren ook niet. Damp?

Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop .

De kleinste met de grootste keuze.

http://www.windindewilgen.nl

Beroerd zeg! Mijn aardbeien in houten bak hangen 's avonds ook slap, van de hitte.

Ik hoop voor je dat dat het 'probleem' is. Goed dat je ze meteen afgespoeld hebt.

De geur is niet zozeer het probleem, maar de nevel wél.

En dat kun je ruiken ja, tenzij het volledig windstil weer is. Maar dat zal niet, met dit weer...

Ik zou in elk geval protesteren. Ik hoop dat het meevalt.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Mij lijken de planten in bato bakken te staan . Op zich heel mooie bakken maar eens de grond uitgedroogt is ,is het moeilijk om niet te zeggen onmogelijk om kurkdroge grond terug vochtig te krijgen door enkel te gieten langs boven . Door droge grond loopt water gewoon door zonder de grond echt vochtig te maken.

Wat ik dan doe als grond eigenlijk wat te droog is bakken even in grotere bak zetten met water in dat het water de tijd heeft voor opgenomen te worden door de grond .

Zou natuur!ijk heel toevallig zijn dat je dit krijgt net op het moment dat de buurman zijn gazon heeft behandeld . Maar met houten afsluiting . Normaal houd je de sproeikop van besproeier ook geen 1/2 meter van de grond bij behandeling van de gazon en u bakken staan niet op de grond dus sproeistof zou omhoog moeten geblazen worden en dan juist op u planten naar beneden zijn gekomen en dan in een nog zo grote concentratie dat het dodelijk is voor u aardbeiplanten. Lijkt mij onwaarschijnlijk . Mij lijkt het langzaam uitdrogen waardoor gieten eigenlijk zo goed als geen effect meer heeft meer waarschijnlijk. Ik zou de bakken eens een half uur doppen in het water . Ik vermoed dals je deze in het water ga zetten dat de volledige inhoud van de bak iets omhoog zou kunnen komen en als de grond terug vochtig word terug naar beneden zakt.

Zelf ben ik niet zo van onkruidverdelgers enz.

Logisch nadenkend wil buurman wel zijn onkruid dood maar NIET ZIJN GRAS en zijn andere planten, als hij die heeft.

Dus zal hij iets gebruikt hebben wat door de wortels wordt op genomen.

Maar ik heb hier geen ervaring mee en mijn buren ook niet. Damp?

Volgens mijn werken de sproeistoffen die gebruikt worden voor de ongewenste planten (bewust niet onkruid) langs het blad en niet langs de wortels .daarom dat je het niet mag maaien en dan sproeien maar een tijdje moet wachten dat het blad zich eerst terug kan ontwikkelen om dan de sproeistof op te nemen.

Ik gebruik ook geen sproeistoffen .

Hallo,

De planten hebben het gered! Staan er terug mooi bij. Ik heb de planten goed vochtig gemaakt en blijkbaar heeft dit geholpen!

De planten staan hier idd in batobakken en de grond was eigenlijk nog heel goed vochtig als ze naar beneden hangden.

Ik gebruik namelijk speciale turfgrond en droogd echt niet snel uit. Als het echt warm is bevochtig ik smorgens en savonds goed.

Grts