Mister w Posted May 31, 2018 Share Posted May 31, 2018 Ik heb 2 weken geleden 3 tomaten plantjes gekocht , In een kasje gezet , mest en water in overvloed Maar geen cm groei , nu wel volop bloei. Wat doe ik fout? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oscardevos Posted May 31, 2018 Share Posted May 31, 2018 Even een foto posten geeft meer info. Weet je ook het ras? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted May 31, 2018 Share Posted May 31, 2018 Ik weet niet hoe heet het bij jou is en of ze in de kas staan, maar hier doen ze ook niet veel: te heet. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted May 31, 2018 Share Posted May 31, 2018 Misschien is de overgang van het tuincentrum te groot.Ze hebben niet teveel water nodig.....liever te weinig dan teveel. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mister w Posted May 31, 2018 Author Share Posted May 31, 2018 Zijn geen cm omhoog gegaan, wel knoppen al? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mister w Posted May 31, 2018 Author Share Posted May 31, 2018 Soort adonis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oscardevos Posted May 31, 2018 Share Posted May 31, 2018 De kleur van de bladeren is nog niet goed. Deze lichtgroene kleur hebben mijn tomatenplanten op het moment van planten. De kleur moet binnen 2 weken na het planten donkergroener worden. Dat de plant gaat bloeien zegt niet zoveel over de gezondheidstoestand van de plant. Uiteindelijk kan bloei van een plant ook een overlevingsstrategie zijn. De top zit achter het stokje, toch? Kun je iets meer vertellen over je bemesting? Je hebt mest in overvloed gegeven. Wat bedoel je precies? Wat heb je gegeven? Groeien andere planten wel goed in deze grond? Wat had je hier vorig jaar staan en waren daar problemen mee? Wat voor temperatuur bereik je op een dag als deze? Als de pant nog geen cm is gegroeid, kun je jezelf afvragen of de wortels de kluit wel hebben verlaten (in de grond zijn gegroeid).Het is een optie om de gehele plant 20 cm dieper te zetten, waarbij je de grond vooraf goed mengt met compost. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted May 31, 2018 Share Posted May 31, 2018 hoe vaak en hoeveel water geef je? Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mister w Posted May 31, 2018 Author Share Posted May 31, 2018 Koemest en handje compost, 3x per week water. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted May 31, 2018 Share Posted May 31, 2018 Dat lijkt OK. Dan zal het denk ik de warmte zijn. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts