onnaj Posted June 6, 2018 Share Posted June 6, 2018 Hoi, Ik heb net lekker kersenjam gemaakt van verse kersen bij mijn oom uit de boom Nu heb ik een aantal potjes gevuld, maar de laatste is maar halfvol. Is dat een probleem? Of is die gewoon minder lang houdbaar? Ik heb het overigens gemaakt van Biovegan Konfitura (gekocht bij de bio winkel), biologische citroensap en diksap van de Jumbo (helaas geen bio, maar wilde dit liever gebruiken en gewone bio suiker ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted June 6, 2018 Share Posted June 6, 2018 Het laatste restje jam gaat hier in een potje wat al open is en wordt dan als eerste opgegeten.Het potje wat half vol is zal korter goed blijven, ook kan je de jam niet goed ondersteboven zetten als je net gevuld hebt om alles goed te ontsmetten.Is er in het potje wel onderdruk? een ingedeukte deksel? Even wat potjes van de kappertjes oid bewaren voor de volgende keer. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 6, 2018 Share Posted June 6, 2018 geen probleem hier met halve potjes...kleinkinderen smeren 4 cm dik... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted June 6, 2018 Share Posted June 6, 2018 geen probleem hier met halve potjes...kleinkinderen smeren 4 cm dik... Dat doe ik ook en dan is het probleem van het halve potje zo verholpen. De halve potjes gaan hier meteen op, die zijn inderdaad niet zo lang houdbaar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts