Jump to content

Knoflook tegen luis

Dennis29

Recommended Posts

Ik las ergens dat luizen een hekel aan knoflook hebben. En als je bij luis gevoelige planten een paar teentjes knoflook plant de kans op luis een stuk kleiner is.

Dus in de herfst ga ik maar bij heel veel planten knoflook planten

En jullie hadden al zoveel knoflook geoogst. Wil je uit t dorp verdreven worden Dennis

Het dichtstbijzijnde dorp is 3 kilometer verderop dus dat gaat moeilijk

En we eten het ook niet zo vaak, en het is zonde om weg te gooien dus moeten we het dan maar weer uitplanten

En we eten het ook niet zo vaak, en het is zonde om weg te gooien dus moeten we het dan maar weer uitplanten

Haha geweldig dennis, zo kom je in een vicieuze cirkel terecht met waarschijnlijk nog meer knoflook tot gevolg. Je had wel bijzondere soorten toch, dus wie weet valt er wat te ruilen?!

Ontopic: altijd goed om een keer te proberen, maar verwacht er niet te veel van. Tenminste een kennis van mijn ouders heeft het ooit eens geprobeerd, zonder noemenswaardig succes. De redenering van forumlid castenada van begin dit jaar heeft overigens wel mijn ogen geopend, de gezonde planten zijn bij mij veel minder aangetaste dan de wat kwakkelende plantjes.

Ontopic: altijd goed om een keer te proberen, maar verwacht er niet te veel van. Tenminste een kennis van mijn ouders heeft het ooit eens geprobeerd, zonder noemenswaardig succes. De redenering van forumlid castenada van begin dit jaar heeft overigens wel mijn ogen geopend, de gezonde planten zijn bij mij veel minder aangetaste dan de wat kwakkelende plantjes.

Ik had juist besloten dat deze stelling onzinnig was, mijn kardoen staan er geweldig bij flinke gezonde en heel grote planten met heel veel twee meter hoge bloemstelen, maar er zit wel af en toe luis in.

ik hou het ermaar op dat de ene plant gewoon gevoeliger voor luis is dan de ander.

Players only love you when they're playing.