Flup Posted July 12, 2018 Share Posted July 12, 2018 Sinds vorig jaar heeft een eksterpaar besloten om in onze omgeving te gaan wonen. Prima, zolang ze maar niet al teveel schade in de moestuin aanrichten. Dit jaar is de familie ekster duidelijk uitgebreid, er zitten er een stuk of 10 en die richten best schade aan in mijn tuin. Dat ze mijn sauerkirschen opeten is prima, dat ze aalbessen en johannisbessen opeten is ook prima, maar dat ze onrijpe pompoenen kapotpikken vind ik niet meer prima. Heb nu draden gespannen en daaraan boterhamzakjes (jaja, wist zo snel niet iets beters) eraan gehangen. Hopelijk schrikt dat iets af.Zodra mijn uien en knoflook uit de grond zijn, zal er opnieuw gezaaid worden, maar dan onder gaas. Hebben jullie nog tips wat ik nog meer tegen de eksteroverlast kan doen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted July 13, 2018 Share Posted July 13, 2018 wij hebben al een jaar of 10 eksters in de thuistuin, jammer, veel schade, weinig kleine vogeltjes, een hoop herrie als de kat in de buurt ishet enige dat hier helpt is de kat, houden ze een paar meter afstand, en netten natuurlijkglimmers vinden ze prima... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charly Posted July 13, 2018 Share Posted July 13, 2018 Yup. Hier ekstert het ook. Nog brutaler dan de kauwtjes zijn ze, en die kunnen er toch ook wat van. Hoewel ze wel recentelijk flink op hun nummer gezet zijn door de familie Roek, dat heeft ze flink doen inbinden. (Echt. Dat ging erop joh!) Hier is het de hond die met regelmaat naar achteren jaagt om ze weg te blaffen. Dat heeft toch zeker een minuut lang effect. Verder wat RobO zegt: netten! En dan ook flink stevig en ruim boven je groente gespannen. Want ze zien er totaal geen been in om bovenop je net te gaan zitten en er doorheen te pikken. Hier pikken ze overigens gelukkig de pompoenen nog niet aan zeg! Dat lijkt me idd zwaar frustrerend! Sterkte! Quote wees bevriend met kleine dingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted July 14, 2018 Author Share Posted July 14, 2018 Jammer, dat die niet makkelijk weg te krijgen zijn. De honden jagen ze ook wel weg, maar dat is ook maar voor even.Volgend jaar dus flink wat netten spannen, is minder fraai, maar dan hou ik tenminste oogst over. En dan maar duimen dat ze volgend jaar een ander gebied opzoeken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts