marjanpk Posted July 25, 2018 Share Posted July 25, 2018 Voor het eerst augurken in zoetzuur gemaakt. Vandaag de eerste pot geopend. De smaak is qua zuurte goed,maar de augurken zijn erg zacht. Wat heb ik verkeerd gedaan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted July 26, 2018 Share Posted July 26, 2018 Zet ik je vraag even op een andere plek of het forum ok ? Bij alle vragen over inmaken / bewaren etc. Je stelt nu de vraag bij 'tuinkassen' . Ik weet overigens geen antwoord, maar een ander vast wel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted July 26, 2018 Share Posted July 26, 2018 welkom hier!tsja, dat weten we natuurlijk zo niet. welke soort had je? hoe geoogst? rijp/groen? welk recept heb je gevolgd?wij doen het zó: linkje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joachim240277 Posted July 27, 2018 Share Posted July 27, 2018 Hoi, Ik heb laatst augurken gefermenteerd (experiment).Eerst internet afgestruind hoe ik dit het beste kon doen.Een druivenblad zou de truc zijn. "Knapperige AugurkenAugurken zijn niet de makkelijkste groenten om te fermenteren. Ze willen nog wel eens zacht en papperig worden. De truc is om er iets bij te doen dat rijk is aan tannine. Ik gebruik daarvoor druivenblad uit mijn tuin, omdat ik dat dan later weer kan gebruiken om dolma’s van te maken. Je kunt ook het blad van een zure kers of eikenbladeren gebruiken en zelfs zwarte thee zal wel werken. Ook is het belangrijk dat je de augurken na het fermenteren meteen koud wegzet, in de koelkast dus. En denk er aan dat je het kroontje eraf snijdt."bron: https://www.devoedzamekeuken.nl/melkzuur-gefermenteerde-dille-augurken/ he experiment is overigens erg goed gelukt. succes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnT Posted December 4, 2022 Share Posted December 4, 2022 Ik heb hetzelfde, te zacht, maar wel een knapperige schil, soms zelf taai, smaak is goed. Ik vermoed dat ik ze te laat pluk, weet niet precies wat ‘optijd’ is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts