Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Knakkende tomaten steel

GuusB

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik ben dit jaar voor het eerst serieus aan de gang gegaan met een moestuintje... Nu heb ik drie behoorlijke tomatenplanten kunnen laten groeien. Ik was nog niet zo alert op het dieven dus de plant is een beetje rommelig. Één dief is uitgegroeid tot een flinke steel met trossen tomaat. Dus die snoei ik liever niet meer weg. Er zitten flinke tomaten aan die nog wel groen zijn.

Nu is van deze dief en nog een paar trossen de steel geknakt. Ik vraag me af of dit een probleem is. Kan ik deze delen van de plant nu afschrijven en dus beter af snoeien of gewoon laten hangen en wat ondersteunen?

1532782703700129405852046931532782797.jpg15327828039266945972349331532782821.jpg

Ja, gaat nog wel lukken hoor. Zelf zie ik dat eerder aankomen en haal dan 1 of 2 tomaten in een tros vroegtijdig weg, wat de plant ook nog weer de energie geeft om ergens anders in de struik een tros aan te maken voor later. Maar een geknakte steel kan nog heel wat hebben hoor, zeker als het verder geen natte periode is. de tros kun je dus inderdaad ook wat ondersteunen of opbinden ( in dat rek naar achteren ).

• 1 month later...