GuusB Posted July 28, 2018 Share Posted July 28, 2018 Hoi allemaal, Ik ben dit jaar voor het eerst serieus aan de gang gegaan met een moestuintje... Nu heb ik drie behoorlijke tomatenplanten kunnen laten groeien. Ik was nog niet zo alert op het dieven dus de plant is een beetje rommelig. Één dief is uitgegroeid tot een flinke steel met trossen tomaat. Dus die snoei ik liever niet meer weg. Er zitten flinke tomaten aan die nog wel groen zijn. Nu is van deze dief en nog een paar trossen de steel geknakt. Ik vraag me af of dit een probleem is. Kan ik deze delen van de plant nu afschrijven en dus beter af snoeien of gewoon laten hangen en wat ondersteunen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonvb Posted July 28, 2018 Share Posted July 28, 2018 Ondersteunen (ik heb ook al met een elastisch bindtouw errond gewikkelt) en dan komt het nog goed. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted July 28, 2018 Share Posted July 28, 2018 Ja, gaat nog wel lukken hoor. Zelf zie ik dat eerder aankomen en haal dan 1 of 2 tomaten in een tros vroegtijdig weg, wat de plant ook nog weer de energie geeft om ergens anders in de struik een tros aan te maken voor later. Maar een geknakte steel kan nog heel wat hebben hoor, zeker als het verder geen natte periode is. de tros kun je dus inderdaad ook wat ondersteunen of opbinden ( in dat rek naar achteren ). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GuusB Posted September 21, 2018 Author Share Posted September 21, 2018 Bedankt, het viel inderdaad heel erg mee, heb er nog goed van kunnen eten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts